اختصاص اعتبار برای برق روستایی و انرژی‌های تجدیدپذیر

قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار شش هزار میلیارد تومانی را برای توسعه و نگهداری شبکه برق روستایی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک پیش‌بینی کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت نیرو، بر اساس ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور، دولت موظف شده است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرح‌های توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک، عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالیانه پیش‌بینی کند.

بر این اساس، در بند «ج» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است: عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب دهم آبان‌ماه ۱۳۹۴ به میزان ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی در سقف ۶۰ هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود. مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف هستند.

از منابع حاصل شده ۳۵ درصد به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور برای حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و تقویت پدافند غیرعامل و بهبود مقاومت زیرساخت‌های مخابراتی صنعت برق و ۶۵ درصد بقیه به حساب سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه‌وبودجه کشور به صورت کامل برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر با اولویت روستایی و عشایری، خانوارهای کم‌درآمد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی و تکمیل و بهره‌برداری نیروگاه‌های بادی میل نادر استان سیستان و بلوچستان صرف شود.

کد خبر 567121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.