شرایط برگزاری مراسم حج برای یک‌میلیون زائر+جزئیات

وزارت حج عربستان‌سعودی پس از دو سال کاهش قابل‌توجه شمار زائران، امروز شنبه اعلام کرد به یک‌میلیون زائر از داخل و خارج از این کشور اجازه خواهد داد تا در مراسم حج امسال شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم حج که یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های مذهبی جهان محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۹ با حضور حدود ۲.۵ میلیون نفر برگزار شد، اما پس از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، مقام‌های عربستان سعودی فقط به یک هزار زائر اجازه شرکت در این مراسم را دادند. در سال ۲۰۲۱ نیز شمار زائران به ۶۰ هزار نفر از ساکنان کاملاً واکسینه شده عربستان کاهش پیدا کرد.

بر اساس بیانیه روز شنبه وزارت حج عربستان سعودی، مراسم حج امسال به زائران واکسینه شده زیر ۶۵ سال محدود خواهد شد.

افرادی که از خارج از عربستان سعودی در این مراسم شرکت می‌کنند، باید نتیجه منفی آزمایش PCR کرونا را که ۷۲ ساعت قبل از سفر انجام‌شده است ارائه کنند.

طبق بیانیه روز شنبه، دولت عربستان سعودی قصد دارد درعین‌حال که امکان حضور بیشترین تعداد ممکن از مسلمانان جهان در مراسم حج را فراهم می‌کند، از امنیت آن‌ها نیز اطمینان حاصل کند.

به گزارش ایمنا، حج تمتع پس از شیوع کرونا به‌صورت محدود و فقط برای افراد ساکن عربستان برگزار شد و با توجه به نگرانی سعودی‌ها از شیوع کرونا، آن‌ها هیچ زائری از کشورهای خارجی نپذیرفتند. بااین وجود، بسیاری از کشورها که برای تشرف به سرزمین وحی در ایام کرونا اعلام آمادگی کرده بودند، از زیارت‌خانه خدا محروم شده و نتوانستند به عربستان سفر کنند. در اوایل شیوع کرونا، حتی سعودی‌ها همه پروازهای خارجی را لغو کردند و در ایام حج تمتع سال ۱۴۴۱ قمری (۱۳۹۹ شمسی) هم این ممنوعیت‌ها ادامه داشت.

کد خبر 567118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.