صوفیه بلغارستان میزبان جنگل شهری ۵۰ هکتاری

مقامات محلی صوفیه بلغارستان اعلام کردند که کاشت یک جنگل جدید شهری را در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهند کرد. این منطقه ۳۳ جریب زمین را پوشش خواهد داد و در مجموع شامل ۸۶ هزار درخت می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "جنگل جدید صوفیه" پروژه‌ای است که هدف آن ایجاد یک کمربند سبز در اطراف پایتخت بلغارستان است که کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و مکان‌های بیشتری برای تفریح در آینده ایجاد می‌کند.

در واقع، این دومین جنگلی است که شهر صوفیه به عنوان بخشی از طرح سبز عظیم خود خواهد کاشت. ساخت اولین جنگل شهری در پایتخت بلغارستان در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۰ ادامه یافت. این فضای سبز ۵۰ هکتار مساحت دارد و حدود ۱۰۰ هزار درخت را شامل می‌شود.

طبق بیانیه شهرداری، جنگل‌ها از نظر کاهش آلودگی و حفظ پایداری، تأثیر بسیار چشمگیری را بر بسیاری از مناطق خواهند داشت. آن‌ها باید به عنوان سیستم‌های تصفیه هوا برای صوفیه عمل کنند و در حفاظت و تقویت تنوع زیستی شهر نقش داشته باشند.

صوفیه بلغارستان میزبان جنگل شهری ۵۰ هکتاری

به گفته مقامات شهری، جنگل‌ها به جلوگیری از سیل در قسمت‌های پایینی صوفیه و ایجاد فضاهای جدید مناسب برای ورزش و گردشگری پایدار کمک می‌کند.

اولین جنگل صوفیه با کمک داوطلبانی از بعضی ادارات مدنی، شهروندان و تعدادی از شرکت‌های خصوصی احداث شد که همگی برای کمک به ایجاد کمربندهای سبز و جنگل‌ها وارد عمل شدند.

جنگل جدید نیز با کمک همان داوطلبان انجام خواهد شد زیرا قرار است عملیات کاشت به سرعت و در ماه‌های آوریل و می انجام شود. مقامات محلی انتظار دارند که بتوانند روزانه حدود ۱۵ هزار درخت بکارند.

مکان درختکاری جدید با ماشین و همچنین با وسایل نقلیه عمومی قابل دسترس خواهد بود تا داوطلبان بتوانند به راحتی در این طرح شرکت کنند.

صوفیه بلغارستان میزبان جنگل شهری ۵۰ هکتاری

کد خبر 567099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.