از عملکرد وزارت نیرو و نتایج آن نگرانیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به مخالفت جدی استان اصفهان با اجرای طرح بن-بروجن گفت: به‌طورقطع با این موضوع مخالفیم؛ چون آن را یک کار غیرکارشناسی، نادرست و برخلاف مصوبات قبلی شورای عالی امنیت کشور و شورای عالی آب می‌دانیم.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره تصویب اجرای طرح بن-بروجن اظهار کرد: اطلاعات دقیقی در این باره نداریم؛ یعنی رسماً چیزی به استان اعلام نشده اما بر اساس شواهد، این خبر درست است؛ یعنی تصمیم گرفته‌اند که این خط انتقال آب اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی بین نیازهای بن-بروجن در چهارمحال‌وبختیاری و زیار-ورزنه در اصفهان وجود ندارد، گفت: هیچ تفاوتی بین برادران ما در اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری نیست؛ اما باید مشکل درست و اصولی حل شود. به دلیل نبود پشتوانه کارشناسی و فنی و مغایرت با مصوبات مراجع ذی‌صلاح در گذشته، این طرح را نادرست می‌دانیم و به طور کلی می‌توان گفت که وزارت نیرو یک رویکرد درست و منطقی در پیش نگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با انتقاد از اینکه وزارت نیرو، برنامه جامعی برای حل چالش آب ندارد، خاطرنشان کرد: امنیتی کردن فضا برای پیش بردن پروژه‌ها، کار بسیار نادرست و غیرمنطقی بوده و لازم است که موضوع با تدبیر همه‌جانبه و مبتنی بر عدالت حل شود؛ چراکه بر این باوریم که مسئله آب، برای فلات مرکزی ایران قابل برنامه‌ریزی و حل شدنی است.

زینلیان با اظهار نگرانی از در پیش گرفتن رویکرد بسیار نادرست در وزارت نیرو درباره اجرای طرح‌های انتقال آب، افزود: از عملکرد وزارت نیرو و نتایج آن نگرانیم. جای تأسف دارد که متولیان امر بدون درنظرگرفتن سوابق طرح و علی‌رغم عدم انجام تعهدات وزارت نیرو در قبال مردم، تصمیم‌گیری می‌کنند. تمام توان خود را به کار می‌گیریم و درخواست ما این است که قانون اجرا شود و این اتفاق نیفتد.

وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو به قول‌های خود درباره اصفهان عمل نکرده است، گفت: انتظار داریم نمایندگان مردم اصفهان، هوشیارانه نسبت به مطالبه‌گری از مسئولان مرتبط اقدام و درباره این تصمیم از وزارت نیرو سوال کنند؛ چون حل بحران آب، راهکارهای درست و منطقی دارد و دستکم باید افق آینده روشن باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، همه ارگان‌های دولتی را در حل این مشکل مسئول دانست و تاکید کرد: این وظیفه همه ارگان‌ها است که دستکم برای تبیین موضوع و اعلام نظر کارشناسی، اقدام کنند؛ زیرا منطقی نیست که بدون درنظرگرفتن واقعیت‌های میدانی و از راه دور، برای اصفهان نظر بدهند.

زینلیان، میزان آبی را که قرار است در طرح انتقال آب بن-بروجن برداشت شود، چند برابر نیاز آب شرب این منطقه دانست و گفت: عدد ۴۰ تا ۵۰ میلیون مترمکعب آبی که قرار است در قالب این طرح انتقال یابد، چندین برابر نیاز آب شرب منطقه است؛ اطلاعات ما نشان می‌دهد که آب منتقل شده، قرار است برای توسعه صنعت استفاده شود و متأسفانه در این خصوص نیز کسی پاسخگو نیست.

کد خبر 567054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.