تحقق منویات مقام معظم رهبری نیازمند ولایت‌مداری و انقلابی‌گری است

امام جمعه زرین شهر گفت: تنها صرف شعار دادن فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) احیا و انجام نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان در نشست بصیرتی با نخبگان شهرستان لنجان اظهار کرد: تنها صرف شعار دادن فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) احیا و انجام نخواهد شد و یکی از مباحثی که در بیانیه گام دوم آمده، این است که باید به عقب برگردیم و اندیشه کنیم؛ یعنی اینکه باید مشکلات گذشته را شناسایی و با نوآوری و در میدان عمل در صدد رفع آنها باشیم.

وی با بیان اینکه تحقق منویات مقام معظم رهبری نیازمند ولایت‌مداری و انقلابی‌گری است، افزود: مقام معظم رهبری در روزهای نخست ماه مبارک رمضان در خصوص توجه به قرآن فرامین بسیار راهبردی را بیان کردند از این رو انتظار می‌رود فرزندان غیور انقلاب و مدیران انقلابی مساجد برای تحقق منویات معظم‌له جهادی و قدرتمند وارد میدان عمل شوند.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به اهمیت اجرای طرح قرآنی صراط، گفت: طرح قرآنی صراط در راستایی لبیک به فرامین مقام معظم رهبری طراحی و به همه مساجد ابلاغ شده است، از این رو انتظار می‌رود به اجرایی شدن این طرح توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا به نحوی شایسته به مرحله اجرا برسد.

وی ادامه داد: قرآن محور حرکتی مساجد در طول ماه مبارک رمضان و به تبع آن احیا محله همدل و همراه است، از این رو کوتاهی و غفلت در این خصوص از کسی پذیرفته نیست و انتظار می‌رود همچون گذشته هنرمندان، قاریان، ورزشکاران و همه افرادی که دغدغه اسلام و انقلاب را دارند زیر بیرق قرآن به وظیفه خود عمل کنند.

باقریان اضافه کرد: توجه به فرهنگ غنی ایرانی _ اسلامی همواره سبب رشد و پیشرفت کشور و احیا اخلاق و سنت‌های حسنه شده است، اما متأسفانه امروز بسیاری از برنامه‌ها و حتی قوانین کشور تنها ظاهر اسلامی دارند در حالی که از محتوای صحیح اسلامی تهی هستند.

وی با بیان اینکه دستورات اسلام باید با روح و باطن اصلی در برنامه‌ها و قوانین جاری کشور نهادینه شود، عنوان کرد: به عنوان نمونه قوانین موجود در برخورد با سارقان به هیچ عنوان اسلامی نیست و باید به این مهم توجه داشت که فرهنگ غنی دین اسلام نتیجه‌ی جز سعادت؛ رفاه و امنیت برای مردم به دنبال نخواهد داشت.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه سبک زندگی حضرت خدیجه (س) باید در جامعه تبیین و احیا شود، خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س) با سختی بسیار همچون تحریم، توهین، طرد شدن و… در کنار پیامبر اکرم (ص) ایستادند و با همراهی کردن ایشان باعث ترویج، تقویت و گسترش اسلام شدند.

وی با بیان اینکه بانوان جامعه اسلامی باید با سبک زندگی این بانوی بزرگ اسلام آشنا شوند، متذکر شد: دشمنان تلاش بسیاری انجام داده‌اند تا یاد و خاطره حضرت خدیجه (س) را از بین ببرند اما در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده‌اند و امام مجتبی (ع) می‌فرمایند ما به مادرمان حضرت خدیجه (س) افتخار می‌کنیم.

باقریان تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان برترین زن عالم هستی در دامان حضرت خدیجه (س) به دنیا آمد و پرورش یافت و امروز نسل جوان باید با سبک زندگی این بانوی بزرگ آشنا شوند چراکه آشنایی با سبک زندگی ایشان نسخه درمان بسیاری از مشکلات کشور است.

وی با بیان اینکه جوانان از فرصت ماه مبارک رمضان به بهترین شکل استفاده کنند، خاطرنشان کرد: اغلب تصوری که از ماه مبارک رمضان داریم تصور شاد و فرحناکی نیست و این در حالی است که ماه مبارک رمضان به عنوان یک عید عمومی باید شناخته شود.

امام جمعه زرین شهر گفت: روزه اساس و پایه زندگی مومنانه فرد و جامعه است از این رو همه ما باید فرصت استثنایی ماه رمضان را قدر بدانیم و از لحظات آن به بهترین شکل استفاده کرده و مناجات با خدا و انس با خدا را جدی بگیریم.

کد خبر 567036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.