عزم استونی برای کاهش اثرات جزایر گرمایی

مدیران تالین، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر استونی، به یک پروژه بین‌المللی با هدف توسعه مجموعه‌ای از اقدامات برای به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی بر کیفیت زندگی مردم ملحق شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت تالین، اعضای شورای شهر را به اتخاذ رویکردهایی در جهت افزایش سازگاری شهر و مردم با تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۲۶ دعوت کرده است، ضمن اینکه خود به عضویت گروه بین‌المللی مبارزه با اثرات جزایر گرمایی در آمده است. پیش از این نیز، طرحی تحت عنوان مبارزه با تغییرات اقلیمی و تأمین انرژی پایدار در تالین تا سال ۲۰۳۰ مطرح شده بود که بر اساس آن، قرار شده است برنامه‌ریزان شهر اقداماتی در راستای کاهش خطرات ناشی از اثرات جزایر گرمایی بر زندگی مردم اعمال کنند.

عزم استونی برای کاهش اثرات جزایر گرمایی

اخیراً مدیران تالین به یک جنبش بین‌المللی مبارزه با اثرات جزایر گرمایی پیوسته‌اند که در آن، قرار است پروژه‌هایی به صورت آزمایشی اجرا و سازگاری مسکن، پویایی، بهره‌وری از زمین و چشم‌انداز با تغییرات اقلیمی بهینه شود. اعضا شرکت‌کننده موظف هستند با استفاده از هوش مصنوعی و سایر تکنولوژی‌های روز دنیا، رویکردهایی ارائه دهند که به بهترین شکل ممکن، خطرات ناشی از اثرات جزایر گرمایی بر زندگی مردم را به حداقل می‌رساند. از سوی دیگر، اقداماتی نیز در راستای سازگار سازی زندگی با تغییرات آب‌وهوایی در شهرهای عضو جنبش پیاده خواهد شد که در نتیجه آن، مقاومت افراد آسیب‌پذیر در مقابل بحران‌های اقلیمی نیز تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر، مدیران تالین در حال پیاده‌سازی یکی از پروژه‌های خود به صورت آزمایشی در منطقه Väike-Õismäe هستند و در نظر دارند در صورت موفقیت پروژه، آن را در سایر مناطق پایتخت استونی نیز پیاده کنند تا از این طریق، تاب‌آوری و سازگاری مردم آسیب‌پذیر را در مقابل اثرات جزایر گرمایی افزایش دهند. البته، در مراحل اولیه اجرای پروژه، مناطقی مورد هدف قرار خواهد گرفت که از سطوحی هموارتر برخوردار است و همین ویژگی به جذب بیشتر نور خورشید و در نتیجه، افزایش دما در آن‌ها منجر می‌شود.

مؤسسه تکنولوژی اتریش، پیشرو پیاده‌سازی پروژه فوق به شمار می‌رود، با این حال تاکنون، ۱۹ عضو دیگر به آن پیوسته و به ایده‌پردازی در راستای کاهش اثرات جزایر گرمایی بر شهرها پرداخته‌اند.

عزم استونی برای کاهش اثرات جزایر گرمایی

کد خبر 567029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.