اسکان رسمی ۸۵۰ هزار مسافر نوروزی در شهر اصفهان/ فعالیت ستاد خدمات سفر دائمی شد

شهردار اصفهان از اسکان رسمی حدود ۸۵۰ هزار نفر مسافر نوروزی در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: در نوروز ۱۴۰۱ مشکلی برای اسکان مسافران نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه، بیستم فروردین‌ماه_ در برنامه رادیویی "سلام اصفهان"، با اشاره به میزبانی خوب شهر اصفهان از مسافران در نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: روزهای نخستین فروردین‌ماه امسال در بسیاری از شهرها اعلام شد که مسافران به آنجا سفر نکنند، زیرا امکان اسکان وجود نداشت، اما در کلان‌شهر اصفهان مشکلی برای اسکان مسافران نوروزی نداشتیم.

وی افزود: نوروز ۱۴۰۱ بسیاری از مسافران در منزل اقوام خود اقامت داشتند، اما بخشی که در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مدارس آموزش‌وپرورش، خانه‌های معلم، ورزشگاه‌ها و کمپ روباز باغ فدک اسکان یافتند، حدود ۸۵۰ هزار نفر بودند که در نظرسنجی انجام شده، بیش از ۹۰ درصد آنها از حضور در اصفهان و پذیرایی خوب مردم این شهر ابراز رضایت کرده بودند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: من به عنوان یک اصفهانی در مواجه با مسافران نوروزی احساس سربلندی و افتخار می‌کردم؛ به‌خاطر همکاری خوب دستگاه‌ها و مردم که در میزبانی از مسافران سنگ تمام گذاشتند، امسال اصفهان شهری زیبا و جذاب برای مسافران نوروزی شده بود.

وی ادامه داد: مسافران در ابنیه تاریخی، طبیعت اصفهان، کنار زاینده‌رود و باغچه‌های سطح شهر می‌ایستادند و عکس یادگاری می‌گرفتند؛ انتشار این عکس‌ها در فضای مجازی سبب شد اصفهان از مسیر گردشگری بیشتر به مردم کشور معرفی شود.

قاسم‌زاده گفت: احتمال می‌رود در تابستان نیز با سفرهای زیادی مواجه باشیم؛ از این‌رو تصمیم گرفتیم فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان را دائمی کنیم و این ستاد تنها به تعطیلات نوروز اختصاص نداشته باشد.

وی با بیان اینکه با ورود گردشگران، اقتصاد شهر رونق می‌گیرد، تعامل‌های فرهنگی شکل می‌گیرد و در مجموع باعث ارتقای کیفیت زندگی در شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: اصفهان در حوزه گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد زیرا نه تنها در سطح ملی، بلکه در سطح بین‌المللی نیز جذابیت‌هایی دارد که می‌تواند جاذب گردشگر باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در این ایام یکی از نشریه‌های خارجی، اصفهان را در لیست ۵۲ شهر جذاب گردشگری به دنیا معرفی کرده بود، اظهار امیدواری کرد: با رفع مشکل کرونا در تابستان و ماه‌های آینده شاهد حضور هر چه بیشتر گردشگران خارجی در شهر باشیم که باعث معرفی هر چه بهتر شهر، فرهنگ و ملت ایران و همچنین رونق اقتصادی خواهد شد.

کد خبر 566981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.