رویای من قهرمانی آسیا است/ فوتبال ایران فراتر از انتظار

«در فوتبال هیچ تیمی وجود ندارد که گل دریافت نکرده باشد؛ مهم این است که اشتباهات فردی کاهش یابد تا تیم، گل‌های ساده نخورد. باید درعین‌حال که شجاعانه بازی می‌کنیم، ریسک کمتری انجام دهیم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجشنبه هفته گذشته، سپاهان کار خود را در فصل جدید لیگ قهرمانان، با برد شیرین مقابل پاختاکور استارت زد. طلایی‌پوشان، حالا با روحیه مضاعفی چشم به مصاف با دو رقیب جدی‌تر خود یعنی الدحیل و پاختاکور بسته‌اند. نفرات مختلفی در این سه امتیاز آسیایی سهم داشته‌اند؛ اما یکی از عوامل مهم، خط دفاعی مستحکم سپاهان بود که تا حد زیادی جلوی «چران» و دیگر مهاجمان زهردار تیم ازبکستانی را گرفت. به همین بهانه «گئورگی گولسیانی» کاپیتان و مدافع سپاهان، گفت‌وگویی با خبرنگار ایمنا انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.

شروع در هر تورنمنتی دشوار است؛ اما شما توانستید با برد استارت بزنید. چگونه بر استرس خود غالب شدید؟

خوشحالم که با برد شروع کردیم. البته همیشه استرس‌هایی درخصوص آغاز تورنمنت‌ها وجود دارد، اما ما هم به اندازه کافی تجربه داشتیم تا آرام باشیم و احساسات خود را کنترل کنیم.

ابتدا از پاختاکور گل دریافت کردید، اما در ادامه موفق شدید به بازی برگردید. این در حالی است که در این فصل هرگز نتوانسته بودید کامبک بزنید. چه چیزی در تیمتان تغییر کرده است؟

نمی‌توانم بگویم چیزهایی را تغییر دادیم؛ شاید در لیگ کامبک نزده بودیم، اما همین که در لیگ قهرمانان، آن را انجام دادیم، بسیار عالی بود. سپاهان در طول بازی مسلط بود؛ زیرا توپ را کنترل و شانس گل ایجاد می‌کردیم.

بازی التعاون و الدحیل را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره این دو تیم چیست؟

قصد دارم این مسابقه را تماشا کنم. مستقیماً بعد از بازی کردن، نمی‌توانم فوتبال ببینم؛ حتی اگر فینال جام جهانی باشد. بازی را خواهیم دید و سپس جلسه آنالیز رقبا، توسط کادر برگزار خواهد شد تا نقاط ضعف و قدرت آن‌ها را متوجه شویم.

میزبانی عربستان تا به امروز چطور بوده است؟

میزبانی عربستان بسیار عالی است. تمام چیزهایی را که برای فوتبال، ضروری و مهم است، در اختیار داشتیم. یک زمین تمرین با کلاس بالا، غذا و اتاق خوب در هتل، برای ما فراهم شده است.

کاپیتانی در لیگ قهرمانان چه حسی دارد؟ آیا رؤیای بالای سر بردنِ جام آسیا را دارید؟

بله. برخی مواقع در این باره رؤیاپردازی می‌کنیم. کار سختی است؛ ولی هیچ چیز غیرممکن نیست.

سپاهان در لیگ برای حفاظت از دروازه خود دچار مشکل بود. فکر می‌کنی بتوانید در لیگ قهرمانان کیفیت دفاعی خود را ارتقا دهید؟

مهم‌ترین موضوع این است که سازمان‌دهی خود را در بخش دفاع و حمله، حفظ کنیم. در فوتبال هیچ تیمی وجود ندارد که گلی دریافت نکند؛ بلکه مهم این است که اشتباهات فردی کاهش یابد تا تیم، گل‌های ساده نخورد. باید در عین حال که شجاعانه بازی می‌کنیم، ریسک کمتری انجام دهیم.

در این مسابقات کیلومترها دورتر از هوادارانتان به میدان خواهید رفت؛ اما قطعاً پیگیر شما هستند و با قلبشان شما را حمایت می‌کنند. چه صحبتی با آن‌ها دارید؟

هواداران مطمئن هستند که از هیچ تیمی هراس نداریم و برای تک‌تک امتیازات، خواهیم جنگید. چه زمانی که می‌بریم و چه زمانی که می‌بازیم، طرفدارانمان همیشه ما را حمایت می‌کنند. در این تورنمنت که نماینده ایران نیز هستیم، می‌خواهیم به همه آن‌ها (آسیایی‌ها) نشان دهیم که فوتبال ایران بالاتری از چیزی است که انتظارش را دارند.

گفت‌وگو از: سروش فدایی؛ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 566960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.