جهاد تبیین کلید مقابله با توطئه‌های دشمنان است

امام جمعه کاشان با اشاره به حادثه تروریستی مشهد گفت: جهاد تبیین موردنظر رهبر معظم انقلاب کلید مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کاشان با محکوم کردن هتک حرمت به آستان مقدس حرم رضوی، و شهادت دو روحانی توسط عناصر گروهک‌های تکفیری و مزدوران استکبار جهانی در این حادثه غیرانسانی، اظهار کرد: حادثه در مشهد مقدس و هتک حرمت به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) بی‌تردید نمی‌تواند ناشی از امراض شخصی باشد به گونه‌ای که ضارب با حمله به سه نفر از روحانیون شیعه ثابت کرد که از عناصر خودفروخته و اجیر شده استکبار جهانی و گروهک‌های تکفیری است.

وی افزود: دشمنان اسلام و قرآن با هزینه کردن هزاران میلیارد تومان و ایجاد اسرائیل، داعش و تفکر وهابیت به دنبال توطئه علیه مسلمانان منطقه هستند و باید با روشنگری و گسترش جهاد تبیین موردنظر رهبر معظم انقلاب در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کرد.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه دشمن و استکبار با این ترورهای کور به دنبال اختلاف و تفرقه بین ملت‌های مسلمان به ویژه دو ملت ایران و افغانستان است، گفت: مردم و ملت ایران باید در این زمینه هوشیاری به خرج دهند تا در دام دشمنان و مزدوران آنها نیفتند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مدافعان حرم را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دادند، افزود: باید به این نکته توجه داشت که جنابت یک فرد تکفیری را به کل ملت عزیز افغانستان تعمیم ندهیم.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اعلام آتش بس در یمن تاکید کرد: ملت یمن ثمره مقاومت خود را دیدند و دشمن سعودی را با حملات غافلگیرانه زمین‌گیر کردند و این یک پیروزی برای ملت یمن است.

وی با بیان اینکه روزه‌داری، ادامه دادن مسیر بندگان قبل از ماست، گفت: اگر شرایط روزه‌داری را آن‌گونه که باید رعایت کنید، روزه سدی در مقابل تیرهای شیطان است و نباید غافل باشیم که مهمان خدا هستیم و باید در مقابل پروردگار، گرایش و تفکرات‌مان را درست کنیم و رنگ خدا بگیریم.

امام‌جمعه کاشان با بیان اینکه در آموزش قرآن کریم باید اولویت‌ها درنظر گرفته شود، گفت: لازم است تا معارف قرآنی در کنار آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن به نسل جوان منتقل شود تا از نظر خواندن و فهم مفاهیم قرآنی رشد یابند.

وی بر تعیین سهم شهرستان در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و تحقق آن تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی، سهم شهرستان کاشان را در ارتباط با حفظ قرآن کریم معین و آن را محقق کنیم و در این خصوص مسئولان مربوطه به خصوص مدیران اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی مسئولیت اصلی را برعهده دارند.

کد خبر 566867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.