مصرف آب در بخش کشاورزی دانش بنیان نیست

امام‌جمعه بویین میاندشت با بیان اینکه در کشور مصرف آب در بخش کشاورزی دانش‌بنیان نیست، گفت: با مشکل کمبود آب مواجه هستیم، زیرا ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی صرف می‌شود، در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته مصرف آب بخش کشاورزی ۳۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حسن اسکندری امروز -نوزدهم فروردین‌ماه- در خطبه‌های نماز جمعه شهر بویین میاندشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی و آوینی، اظهار کرد: زیبایی‌های دفاع مقدس به دلیل جهاد اکبر و مبارزه با نفس رزمندگان است..

وی با اشاره به شعار تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین، گفت: کشاورزی باید دانش‌بنیان شود تا امنیت غذایی خدشه‌دار نشود و محصولات بخش کشاورزی به ویژه استراتژی مانند گندم و جو به خودکفایی برسد.

امام‌جمعه بویین میاندشت با بیان اینکه در کشور کشت و کار و مصرف آب در بخش کشاورزی دانش بنیان نیست، گفت: با مشکل کمبود آب مواجه هستیم چون ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی صرف می‌شود، در حالی که در کشورهای توسعه یافته مصرف آب بخش کشاورزی ۳۰ درصد است.

وی با بیان اینکه سالانه میلیاردها تومان برای واردات محصولات کشاورزی به کشور هزینه می‌شود، گفت: نماینده شهرستان در مجلس با هماهنگی سایر نمایندگان برای دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی حرکت کنند. مشکلات کشاورزان به مجامع علمی برده شود تا راهکار عملی برای رفع آن یافت شود و باید کشاورزی سنتی به سمت دانش‌بنیان برود.

کد خبر 566855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.