تزریق واکسن کرونا و سرخک با فاصله زمانی منعی ندارد/احتمال ابتلای بزرگسالان در معرض خطر

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه تزریق همزمان واکسن سرخک و کرونا منعی ندارد اما افراد می‌توانند با فاصله یک تا دو هفته‌ای نسبت به تزریق این واکسن‌ها اقدام کنند، گفت: بزرگسالانی که سطح آنتی‌بادی در بدن آنها کاهش یافته باشد نیز در معرض خطر ابتلاء به سرخک هستند.

مسعود مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص افزایش سرخک در کشور، اظهار کرد: متأسفانه موارد وارداتی سرخک از افغانستان به علت ورود ساکنان این کشور به ایران که تعداد بسیاری از آنها نیز واکسینه نشده‌اند، روبه افزایش است.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از تماس مستقیم با افراد مبتلا به سرخک، افزود: والدین نسبت به واکسیناسیون فرزندانی که تاکنون واکسن سرخک تزریق نکرده‌اند یا به علت شیوع بیماری کرونا در تزریق واکسن‌های معمول نظیر سرخک و اوریون که در ۱۴ ماهگی تزریق می‌شود کوتاهی کرده‌اند، اقدام کنند.

نیازی به تزریق مجدد واکسن سرخک نیست

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در مورد شیوع واکسن در مراکز پرجمعیت، ادامه داد: افرادی که در گذشته نسبت به واکسینه شدن در برابر بیماری سرخک اقدام کرده‌اند، نیازمند تزریق مجدد این واکسن نیستند. در صورتی که سربازان واکسینه نشده باشند و در معرض این بیماری قرار گیرند، حتماً مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه این واکسن‌ها منجر به ایجاد ایمنی بیش از ۹۰ درصد می‌شوند، تصریح کرد: معمولاً افرادی که واکسینه شده‌اند، از بابت ابتلاء به این بیماری نگرانی ندارند و به همین خاطر تفکری مبنی بر اینکه این بیماری خطر عمده‌ای برای بزرگسالان نیست، ایجاد شده است اما حتی بزرگسالانی که سطح آنتی‌بادی در بدن آنها کاهش یافته باشد نیز در معرض خطر ابتلاء به بیماری سرخک هستند.

تزریق واکسن کرونا در شرایط روزه‌داری منعی ندارد

عضو ستاد ملی کرونا با بیان اینکه تزریق همزمان واکسن سرخک و کرونا منعی ندارد اما افراد می‌توانند با فاصله یک تا دو هفته‌ای نسبت به تزریق این واکسن‌ها اقدام کنند، خاطرنشان کرد: تزریق واکسن کرونا در شرایط روزه‌داری به علت تقویتی نبودن این واکسن، منعی ندارد اما بهتر است پس از افطار نسبت به تزریق آن اقدام شود.

کد خبر 566796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.