از بیانیه زنان سینماگر تا مخالفت هدیه تهرانی با پتروشیمی میانکاله

آغاز سریال‌های ماه رمضان، بیانیه زنان سینماگر علیه آزارگران جنسی، هفته هنر انقلاب اسلامی، شکایت از اصغر فرهادی، بیماری فرزاد فرزین، نه به پتروشیمی میانکاله، نمایش قرآن‌های خطی موزه نیاوران، رنگ سبز ایرانی در جشنواره مد و لباس فجر و نیم‌بهاشدن بلیت سینماها را در بسته خبری فرهنگ و هنر ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته برای مخاطبان خبرهای دست اولی داشت که حوزه فرهنگ و هنر نیز از آن بی‌نصیب نبودند. خبرهایی که واکنش‌های متعددی از اقشار مختلف جامعه را در پیش داشت. برای مثال بیانیه زنان سینماگر و یا ماجرای آخرین فیلم اصغر فرهادی که همچنان پرحاشیه بود، به‌هرحال هفته‌ای که سپری شد بر روی موجی از رویدادها، حواشی و خبرها در حوزه فرهنگ و هنر بود که امروز مروری بر آن‌ها داریم.

آغاز پخش سریال‌های ماه رمضان از تلویزیون

به‌رسم هرسال چهار سریال هم‌زمان با ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود. سریال‌هایی که از شبکه‌های مختلف سیما برای پخش در ماه مبارک رمضان انتخاب‌شده است مضامین مختلف و متنوعی دارند که بتوانند نظر بینندگان را به خود جلب کرده و رضایت آن‌ها در این ماه پرفیض را فراهم کنند.

بیانیه زنان سینماگر ایرانی علیه آزارگران جنسی

جمع قابل‌توجهی از زنان سینماگر ایرانی در اعتراض به خشونت و آزارگری و اعمال قدرت بر زنان در محیط سینما بیانیه صادر کردند و تشکیل کمیته‌ای مستقل در خانه سینما برای رسیدگی به این روایت‌ها را خواستار شدند. سمیه میرشمسی دستیار و برنامه‌ریز سینما از رفتار نامناسب یک بازیگر مرد و مشکلات زنان در پشت‌صحنه تولیدات سینمایی پرده برداشت. این افشاگری موجب شد تا جمعی از زنان دست‌اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه بیانیه‌ای صادر کنند.

فرزاد فرزین در بیمارستان بستری شد

فرزاد فرزین، خواننده پاپ که به همراه الیاس یالچینتاش خواننده ترکیه‌ای قطعه مشترک «ماسک» را به زبان‌های ترکی و فارسی تولید کرده بود، قرار بود برای نخستین بار و پیش از انتشار ترانه مشترکش با یالچینتاش، در استانبول به روی صحنه برود ولی اعلام شد که این خواننده به علت ابتلاء به کرونا از اجرای خود بازمانده است.

رسول ترابی تهیه‌کننده کنسرت‌های فرزاد فرزین در مورد اجراهای بعدی این هنرمند گفت: اگر همه‌چیز در ماه رمضان درست پیش برود و تا آن زمان بهبودی کامل حاصل شود، برنامه‌های او چون برگزاری کنسرت بعد از ماه رمضان آغاز خواهد شد. همچنین بازی ایشان در سریال‌هایی که قرارداد بسته‌اند از چند وقت دیگر شروع می‌شود و تداخلی با این موضوع ندارد.

واکنش تهیه‌کننده «قهرمان» درباره شکایت علیه اصغر فرهادی

تهیه‌کننده فرانسوی فیلم «قهرمان» که سابقه طولانی همکاری با اصغر فرهادی دارد، درباره شکایت مطرح‌شده علیه این کارگردان ایرانی بیانیه‌ای منتشر کرد.

«الکساندر ماله‌-گی» تهیه‌کننده فرانسوی فیلم «قهرمان» درباره شکایت مطرح‌شده علیه اصغر فرهادی و فیلمش در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنوز هیچ حکم قطعی و الزام‌آور قانونی در مورد این پرونده وجود ندارد، بلکه تحقیقات مقدماتی درباره این‌که آیا موضوع در دادگاه بررسی شود یا خیر انجام‌شده و درنهایت تصمیم بر آن شده این پرونده در دادگاه بررسی شود.

او که رئیس کمپانی تولید و توزیع فیلم ممنتوپیکچرز در پاریس است همچنین گفت که دادگاه ایران در بررسی اولیه خود، بر اساس تحقیقات انجام‌شده، هرگونه ادعای احتمالی مسیح زاده در رابطه با درآمدهای حاصل از فیلم «قهرمان» را رد کرده است.

آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی

هفته هنر انقلاب اسلامی با شعار «هنر متعهد به حقیقت» با حضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در قطعه ۴۴ گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) هم‌زمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم، از سوی حوزه هنری با برپایی مجموعه برنامه‌هایی آغاز شد.

تابلوی نه به پتروشیمی میانکاله در دستان هدیه تهرانی

ازآنجاکه کارزارهای مدنی، چهره‌های معروف و شاخص را نیز جذب می‌کند، برخی چهره‌های هنری و فرهنگی نیز به کارزار «نه به پتروشیمی میانکاله» پیوسته‌اند. هدیه تهرانی، بازیگر و فعال اجتماعی، با حضور در تالاب میانکاله به کارزار مخالفت با احداث پتروشیمی در نزدیکی تالاب میانکاله پیوست. این بازیگر سینما با در دست گرفتن تابلوی نه به پتروشیمی میانکاله مخالفت خود را با این طرح غیرقانونی نشان داد.

نمایش قرآن‌های خطی موزه نیاوران برای نخستین بار

نمایشگاه «مطلع نور» شامل ۹ جلد نسخه خطی قرآن کریم از گنجینه ارزشمند این موزه متعلق به سده‌های دهم تا سیزدهم هجری قمری است که به مناسبت این ماه مبارک برای نخستین بار در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شد.

این آثار که به رقم استادان چیره‌دستی چون احمد نیریزی، محمد شفیع تبریزی، عبدالله هروی، وصال شیرازی، زین‌العابدین قزوینی، محمدابراهیم قمی و … کتابت شده، مزین به هنر کتاب‌آرایی، تذهیب، تشعیر و تجلید است.

جشنواره مد و لباس فجر صاحب رنگ شد؛ سبز ایرانی

کارگروه مد و لباس کشور امسال مقارن با سال نو شمسی رنگ جشنواره فجر ۱۴۰۱ در یازدهمین گام این رویداد را «رنگ سبز ایرانی؛ هم آرایی امید و پویایی» معرفی کرد.

جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور است. این جشنواره رویدادی فراگیر در حوزه هنر- صنعت مد و لباس است که در راستای تحقق مفاد ماده ۳ قانون ساماندهی مد و لباس کشور مصوب ۱۲ دی‌ماه ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی هرساله به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

ناراحتی احسان علیخانی از تصویری که «ماه عسل» از او ساخت

احسان علیخانی می‌گوید یکی از دلایل شخصی‌اش برای توقف ساخت «ماه عسل»، احساس مسئولیت شدید و ناراحتی‌اش از تصویر عجیب و غیرواقعی که تعدادی در ذهنشان از او ساخته بودند است.

بلیت سینماها تا قبل از افطار نیم‌بها شد

در جلسه شورای صنفی نمایش مقرر شد بلیت سینماها همه‌روزه در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان تا ساعت ۱۹ نیم‌بها باشد.

کد خبر 566789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.