کشاورزان گلپایگانی گندم و جو  بکارند

مدیر جهادکشاورزی گلپایگان با بیان اینکه اولویت جهاد کشاورزی از نظر کمی و کیفی محصولات استراتژیک مانند گندم و جو و علوفه است، گفت: کشاورزان گلپایگانی از کشت صیفی‌جات و تنباکو خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرمسعود شهبازی امروز_ پنجشنبه هجدهم فروردین‌ماه-_در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری نظارت بر برخی کالاهای اساسی بخش کشاورزی از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: با واگذاری این امر مهم به جهاد کشاورزی توزیع و تأمین کالاهای اساسی به خوبی انجام شد.

وی افزود: اسفندماه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۹ تن مرغ منجمد وارداتی، توزیع روزانه ۱۰ تا ۲۰ تن گوشت مرغ گرم، ۶۰ تن شکر، ۱۵۱ برنج هندی و تایلندی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان خاطرنشان کرد: سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی در ورود مسافران به شهرستان، در توزیع کالاهای اساسی کمبود داشتیم در حالی که امسال با وجود افزایش مسافران با کمبود کالا مواجه نبودیم.

شهبازی با اشاره به واگذاری دبیرخانه آرد و نان از وزارت صمت به جهاد کشاورزی، ادامه داد: از فروردین‌ماه ۱۴۰۱ نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها و توزیع آرد یارانه‌ای بر عهده جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه اهمیت بخش کشاورزی نیاز به کار کردن و همت مضاعف دارد، گفت: اولویت جهاد کشاورزی از نظر کمی و کیفی، کشت محصولات استراتژیک مانند گندم و جو و علوفه است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با تأکید بر اینکه کشاورزان از کشت صیفی‌جات و تنباکو به ویژه در اراضی تحت سد گلپایگان خودداری کنند، تصریح کرد: در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گلپایگان هیچ گونه تضمینی از سوی جهاد کشاورزی در تخصیص آب و کالای یارانه‌ای مانند کود داده نخواهد شد.

شهبازی تاکید کرد: با کاهش آب سد گلپایگان تخصیص آب با مدیریت بهینه انجام می‌شود، اگر در دهه سوم فصل بهار در شهرستان بارش نداشته باشیم با تصمیم شورای حفاظت از آب، بازگشایی آب سد تنها برای آبیاری محصولات کشت پاییزه رهاسازی می‌شود.

وی از تشکیل کمیته نرخ گذاری بر قیمت کالاهای بخش کشاورزی متشکل از جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و نظام صنفی (کمیسیون نظارت) در شهرستان خبر داد و افزود: کشاورزان برای کارکرد تراکتور نرخ عادلانه مصوب کنند زیرا از جهاد کشاورزی سهمیه گازوئیل دریافت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به تخصیص یک میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر سهمیه سوخت به شهرستان برای تراکتورهای کشاورزی در سه ماهه ۱۴۰۱، گفت: این سهمیه سوخت به تراکتورهایی که کارکرد واقعی ندارند، تخصیص داده نمی‌شود.

شهبازی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی، دستگاه‌هایی مانند اداره اوقاف و راه و شهرسازی که به کشاورزان زمین اجاره دادند، با تعدیل و کاهش اجاره‌بها در کاشت محصول به افزایش تولید کمک کنند.

کد خبر 566763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.