۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
افزایش ۲برابری تولید زباله در بابل

سرپرست شهرداری بابل از افزایش دو برابری تولید زباله در ایام نوروز در این شهر خبر داد و گفت: در ایام نوروز به بیش از ۳۰۰ تن افزایش یافت.

قاسم دابوئیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه معمولاً در همه نقاط کشور شاهد افزایش تولید پسماند در ایام نوروز بودیم و این امر دغدغه‌ای برای همه شهرداری‌ها است، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ متوسط تولید روزانه زباله برای بابلی‌ها ۲۵۰ تن بوده که این میزان در ایام نوروز به بیش از ۳۰۰ تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از تاریخ بیست‌وهفتم اسفندماه تا پنجم فروردین‌ماه بیش از ۲۰۰۰ تن زباله تولید و جمع‌آوری شد که این حجم زیاد زباله تولید شده بسیار عجیب و نگران‌کننده است، افزود: آسیب‌های اجتماعی و زیست‌محیطی بسیاری به واسطه میزان تولید زباله برای شهرستان ایجاد می‌شود.

سرپرست شهرداری بابل خاطرنشان کرد: چهارم فروردین‌ماه با آمار خیره کننده تولید و جمع‌آوری ۴۸۰ تن زباله روبه‌رو بودیم که جمع‌آوری آن بسیار دشوار بود.

دابوئیان با بیان اینکه تعیین تکلیف وضعیت پسماند در استان‌های شمالی یک دغدغه جدی است، بر اجرای برنامه‌های ملی و استانی به منظور کاهش تولید زباله و مدیریت پسماند تاکید کرد.

کد خبر 566743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.