آماده‌سازی اطلس سرمایه‌گذاری شهر هچیرود

شهردار هچیرود گفت: اطلس سرمایه‌گذاری شهر توسط هیئت عالی سرمایه‌گذاری در حال پیگیری و آماده‌سازی است‌.

جعفر ردایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اطلس سرمایه‌گذاری شهر، به منظور معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری هچیرود در دو بخش ساحل و جنگل و با ارائه طرح‌های بوم‌گردی، اسکله، هتل و دیگر بخش‌های گردشگری تهیه می‌شود.

وی ایجاد شهر هوشمند را از برنامه‌های این شهرداری در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی اپلیکیشن «شهر من» در این راستا است و مواردی جهت رسیدگی به امور ترافیکی و ارتباط از طریق سامانه‌ها در دستور کار قرار دارد.

شهردار هچیرود، این شهر را پرترددترین شهر مازندران در نوروز اعلام و خاطرنشان کرد: حضور گردشگران و مسافران نوروزی در نوروز ۱۴۰۱ در هچیرود بسیار چشمگیر بود و آمار بازدید از نوروزگاه این شهر، به بیش از ۳۵ هزار نفر رسیده است.

ردایی از راه‌اندازی گذر گل برای تابستان امسال در این شهر خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت تولید گل و گیاه در هچیرود، ایجاد گذر گل در تابستان امسال در حال برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی سال ۱۴۰۱ شهرداری هچیرود، ۵۸ میلیارد است، اضافه کرد: ۳۰ پروژه عمرانی برای امسال در نظر گرفته شده است و تلاش می‌کنیم ظرف سه ماه اول سال آینده برای این پروژه‌ها پیمانکار انتخاب شود.

شهردار هچیرود به برخی از این پروژه‌ها اشاره و تصریح کرد: تملک اراضی در مرکز شهر، روشنایی خیابان اصلی، احداث پارک سلامت، احداث کانال‌ها در محله دوجمان، چاخانی اکبرآباد و امام رود، اجرای دیوار سنگی خیابان اصلی مسده (نهر نمک‌آبرود)، احداث پیاده‌راه جنگلی، پیاده‌راه ساحلی، آسفالت معابر سطح شهر، پیاده‌روسازی خیابان اصلی، پیاده‌روسازی محلات هچیرود، هرطه کلاً و محمدحسین‌آباد، آسفالت محله چاخانی و اکبرآباد، نصب دوربین کنترل سرعت، احداث ساختمان جدید شهرداری، احداث پلاژ ساحلی موج دوجمان و نگین هچیرود از اهم این پروژه‌ها است.

ردایی بر ضرورت تعیین تکلیف طرح هادی شهر هچیرود تاکید کرد و افزود: محلات سیزده‌گانه شهر در حال حاضر ارتباط منطقی با هم ندارد؛ در حالی که با توجه به شرایط خاص این شهر باید ارتباط مستحکمی میان محلات مختلف شهر برقرار شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اختلاف‌نظری که در خصوص مساحت طرح وجود دارد، جلسات تخصصی اعضای شورای اسلامی شهر برگزار و چانه‌زنی‌های فراوانی جهت تأمین خواسته‌های مردم انجام شد؛ اما محدودیت‌های قانونی موجب شده تمام خواسته‌ها برآورده نشود.

شهردار هچیرود تاکید کرد: واقعیت این است که تصویب نشدن طرح و طولانی شدن آن، آسیب جبران‌ناپذیری بر پیکر شهر وارد می‌کند.

کد خبر 566737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.