از سوءقصد به جان ماموران منابع طبیعی تا ضرب و شتم یک بیمار

سوءقصد به جان مأموران منابع طبیعی، دستگیری عامل تخریب خودروها، زنده بیرون آمدن کارگر از عمق ۳۰ متری، دستگیری مرد مهاجم به خودروی یک زن، صدمه به ۱۳ خانه درپی انفجار، ۹ مصدوم درپی واژگونی خودرو، مصدوم شدن چهار کارگر درپی ریزش آوار، ضرب و شتم یک بیمار را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان فتاحی مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان به منظور کارشناسی پرونده یکی از متخلفان حریم منابع طبیعی به همراه سه نفر از کارشناسان دادگستری، به روستای سردوش مریوان عزیمت کردند.

وی افزود: پس از بررسی‌ها و حین انجام کارشناسی، تیم منابع طبیعی و دادگستری به وسیله اسلحه شکاری (ته پر) مورد تیراندازی قرار گرفت که ترکش تیراندازی به یکی از همکاران اداره برخورد و وی را مصدوم کرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: تحقیقات برای شناسایی ضارب ادامه دارد و این اداره تا حصول نتیجه و دستگیری ضارب و تحویل به قانون پیگیر خواهد بود.

دستگیری عامل تخریب خودروها

سرهنگ نبی‌الله قاسمی فرمانده انتظامی خرم‌آباد اظهار کرد: عوامل گشت کلانتری ۱۶ خرم‌آباد حین گشت‌زنی یک نفر را که با در دست داشتن یک تیغه قمه اقدام به تخریب چند دستگاه خودرو کرده و قصد سرقت موبایل از خانمی را داشته است، برخورد می‌کنند و فرد به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار می‌کند.

وی افزود: در یک تعقیب گریز، مأموران وی را در یک عملیات ضربتی و مقتدرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل می‌کنند. برابر تحقیقات به عمل آمده مشخص شده است که نامبرده از افراد سابقه‌دار و دارای اعتیاد به مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه است.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: برخورد پلیس با مخلان نظم و امنیت قاطعانه و سخت خواهد بود و قطعاً دستگاه قضائی اشد مجازات را برای این افراد در نظر خواهد گرفت. شهروندان هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع تا اقدام بایسته صورت گیرد.

زنده بیرون آمدن کارگر از عمق ۳۰ متری

این حادثه در یک ساختمان مسکونی در حوالی بلوار ماهان کرج اتفاق افتاد که طی آن یک کارگر ۳۰ ساله حین حفر چاهی به دلیل نقص فنی دستگاه بالابر در عمق ۳۰ متری چاه محبوس شد.

گروهای امدادی پس از مدتی تلاش توانستند کارگر مقنی را بدون آسیب‌دیدگی از ته چاه نجات دهند و پس از بررسی وضعیت این کارگر به کار خود خاتمه دادند.

دستگیری مرد مهاجم به خودروی یک زن

روز سه‌شنبه ویدئویی از هجوم یک مرد به خودروی زنی جوان در فضای مجازی منتشر شد. در این ویدئو مرد جوان با الفاظی نامناسب زن جوان را مورد خطاب قرار داده و ضرباتی را با دست به خودروی او وارد کرده بود. همچنین در توضیح این ویدئو نیز ادعا شد که زن جوان مادر یک کودک مبتلا به اختلال اوتیسم بوده و چون قصد داشته از جای پارک ویژه معلولان استفاده کند، مورد حمله این مرد قرار گرفته است.

در همین راستا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری این مرد خبر داد و اظهار کرد: پیرو انتشار گسترده این ویدئو در فضای مجازی که موجب ناراحتی مردم شده بود، پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و مأموران این پلیس موفق به شناسایی مهاجم شدند.

وی با بیان اینکه این مرد اکنون در اختیار پلیس است، افزود: تحقیقات از این فرد در حال انجام است اما باید تمام جوانب موضوع سنجیده و ابعاد ناپیدای آن مشخص شود از همین رو تحقیقات در حال انجام است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در هر صورت پلیس با انتشار هر آنچه که موجب اخلال در امنیت روانی شهروندان شود، برخوردی متناسب و قانونی خواهد کرد.

صدمه به ۱۳ خانه درپی انفجار

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حادثه انفجار ناشی از نشت گاز در یک واحد مسکونی در روستای کره دان بخش پادنای شهرستان سمیرم، اظهار کرد: این حادثه منجر به تخریب یک ساختمان و بروز خسارت به ۱۲ واحد مسکونی مجاور این ساختمان شد.

وی با بیان اینکه مشترکان گاز در برابر حوادث ناشی از گاز بیمه هستند، افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت و عوامل امدادی شرکت گاز و آتش‌نشانی برای بررسی و ارزیابی حادثه به محل اعزام شدند.

۹ مصدوم درپی واژگونی خودرو

فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه اظهار کرد: خودروی وانت تویوتا در منطقه صفر مرزی پاوه روستای هانی گرمله واژگون شده است که گزارش آن به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه اعلام شد.

وی افزود: تیم امداد و نجات جاده‌ای و آنکال شعبه پاوه و پایگاه سه‌راهی باینگان پس از دریافت گزارش به محل حادثه اعزام شدند و مصدومان پس از ارزیابی اولیه و تریاژ در محل حادثه به درمانگاه نودشه انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه ادامه داد: دو مصدوم به شکل سرپایی مداوا شدند، یک مصدوم با رضایت خود به مریوان منتقل شد و شش مصدوم دیگر توسط نیروهای هلال‌احمر و فوریت پزشکی به بیمارستان قدس پاوه منتقل شدند.

مصدوم شدن ۴ کارگر درپی ریزش آوار

عباس عابدی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان اظهار کرد: حادثه ریزش یک دیوار در حال ساخت روی کارگران یک شرکت تولیدی، ساعت ۱۰:۱۳ صبح امروز به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی افزود: ریزش آوار، در یک شهرک صنعتی در منطقه نجف‌آباد رخ داد که بلافاصله دو آمبولانس ۱۱۵ اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان، تصریح کرد: در این حادثه چهار کارگر در سنین ۱۸ تا ۴۸ سال مصدوم شدند که برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان فاطمه الزهرای نجف‌آباد منتقل شدند.

ضرب و شتم یک بیمار

وجیهه محمدی مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه مراکز نگهداری از معلولین توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و تحت نظارت بهزیستی استان هستند، اظهار کرد: مددجویان خط قرمز ما هستند و به حکم شرع، قانون و وظیفه موظف هستیم از افراد دارای معلولیت و جامعه هدف حمایت کنیم. قابل قبول نیست که در مراکز تحت نظارت تعرضی به مددجویان صورت می‌گیر و در صورت وجود چنین مسائلی با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: پیرو فیلم منتشر شده از مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران روانی مزمن ایرانا واقع در شهرستان کرج، بلافاصله کمیته اضطراری ماده ۲۶ بهزیستی استان البرز امروز تشکیل شد و تصمیم به تعطیلی دائم مرکز گرفته شد و مدت ۴۸ ساعت فرصت جهت ساماندهی سایر بیماران مقیم این مرکز در مراکز دیگر در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: تمامی مراکز دارای مجوز از بهزیستی استان البرز در رصد کامل عملکردی و رفتاری قرار خواهند گرفت و درباره حقوق عامه و جامعه هدف بهزیستی هیچ‌گونه اغماضی در کار نخواهد بود.

کد خبر 566713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.