احداث جایگاه‌های ویژه دوچرخه در آمستردام

شهرداری آمستردام گزارش داده است که مدل جدیدی از قفسه دوچرخه در هارلمرپلین مورد استفاده قرار گرفته است. نکته ویژه در مورد قفسه‌های جدید این است که این مدل توسط شهرداری در پاسخ به تنوع زیاد اندازه‌ها و مدل‌های دوچرخه طراحی شده است تا نیازهای دوچرخه‌سواران محلی را بهتر برآورده کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدل جدیدی از قفسه دوچرخه در هارلمرپلین مورد استفاده قرار گرفته است. این محصول حاصل مشاوره با اهالی دوچرخه‌سوار شهر بود که سعی می‌کردند دوچرخه‌های خود را در امکانات مخصوص پارکینگ موجود نگهداری کنند. برای این کار، نظرات تمام افراد و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت.

شهرداری ابتدا آزمایش‌هایی را در بخش غربی شهر انجام داد؛ جایی که مدل‌های مختلف جایگاه دوچرخه قرار داده شد و از دوچرخه‌سواران و اتحادیه دوچرخه‌سواری شهر نظرخواهی انجام گرفت. پاسخ شهروندان به طراحی مدل جدید کمک شایانی کرد و پس از اتمام ساخت مدل نهایی در یکی از پرترددترین مکان‌های دوچرخه‌سواری قرار گرفت.

احداث جایگاه‌های ویژه دوچرخه در آمستردام

نمونه جدید فضای بیشتری بین دوچرخه‌ها دارد که برای مدل‌های باری یا دارای فرمان عریض مناسب است. علاوه بر این، جایگاه جدید برای دوچرخه‌های سنگین برقی نیز مناسب‌سازی شده است.

این جای پارک ابداعی همچنین برای دوچرخه‌های کودکان و دوچرخه‌هایی با لاستیک‌های ضخیم تا هفت سانتی‌متر مناسب است. جایگاه جدید، دوچرخه‌های بیشتری را در فضای کوچک‌تری نگه می‌دارد و تمیزتر نیز به نظر می‌رسد؛ چراکه زمین زیر قفسه راحت‌تر از مدل‌های عادی تمیز می‌شود.

مدل جدید برای جایگزینی انواع ساده و سبک مرسوم طراحی نشده است، بلکه مکمل آن است، به خصوص در مناطق شلوغ شهری که به هر دو نمونه نیاز است.

احداث جایگاه‌های ویژه دوچرخه در آمستردام

ساختار ابداعی جدید، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و تنها در صورتی که از آن استقبال شود، تعداد بیشتری از آن در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد.

از سال ۲۰۲۳، آمستردام جایگاه‌های جدید را در مناطق شلوغ با بیشترین نیاز، نصب خواهد کرد.

کد خبر 566697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.