وزش باد شدید پدیده غالب آسمان اصفهان/احتمال رگبار پراکنده و موقتی در نیمه غربی و شمالی

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از گذر امواج نسبتاً ناپایدار از سطح استان طی سه روز آینده خبر داد و گفت: احتمال رگبار پراکنده و موقتی در نیمه غربی و شمال و وزش تندباد لحظه‌ای در مناطق شرقی استان وجود دارد که باعث ایجاد گرد و خاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا در شرق می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده گذر امواج نسبتاً ناپایدار از سطح استان طی سه روز آینده است و در اکثر مناطق آسمان صاف تا کمی ابری در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به احتمال رگبار پراکنده و موقتی در نیمه غربی و شمالی استان، افزود: وزش تندباد لحظه‌ای در مناطق شرقی باعث ایجاد گرد و خاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود، همچنین بیشینه دمای امروز یک تا دو درجه کاهش و کمینه دما فردا یک تا دو درجه افزایش می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: دمای هوای اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، خنک‌ترین نقطه استان در شبانه‌روز آینده، بوئین و میاندشت با دمای دو درجه بالای صفر و خوروبیابانک با ۳۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرستان است.

وی از صدور هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید خبر داد و خاطرنشان کرد: سازه‌های موقتی و گلخانه‌ها نیاز به مقاوم‌سازی دارند زیرا وزش باد شدید است، در مناطق شرقی هم هشدار برای گرد و خاک و کاهش دید داده شد که در ساعت‌های بعدازظهر به ویژه امروز و شنبه به اوج می‌رسد.

آقایی احتمال بارش‌های خفیف بهار در کلان‌شهر اصفهان را دور از انتظار دانست و گفت: بسیار بعید است که بارندگی در مرکز استان اتفاق بیفتد چون سامانه جوی بسیار ضعیف و میزان بارندگی در مناطق غربی ناچیز است.

کد خبر 566681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.