تسهیل‌گری شهرداری اصفهان برای شرکت‌های دانش‌بنیان

شهردار اصفهان از امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شهرداری اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی و شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: مقرر شده است که شهرداری اصفهان، زمینه‌های استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان را در پهنه‌های ویژه شهر، بررسی و تسهیل‌گری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _ پنجشنبه هجدهم فروردین‌ماه_ در جلسه هم‌اندیشی راهکار تحقق شعار سال، اظهار کرد: شهرداری اصفهان مصمم است در زمینه تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر اقتصاد دانش‌بنیان ورود جدی کند؛ مهم‌ترین نکته در این زمینه این است که نقش اصلی و محوری شهرداری اصفهان در حوزه دانش‌بنیان به عنوان مشتری و متقاضی است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده بود که شهرداری اصفهان یک کارخانه فناوری در حوزه خدمات شهری راه اندازی کند که با توجه به مجموعه نکات جلسه امروز از سوی متولیان شهرک علمی و تحقیقاتی باید یک بازنگری انجام شود و شهرداری وارد ایجاد کارخانه فناوری نشود.

شهردار اصفهان افزود: نقش اول ما به عنوان شهرداری اصفهان در عرصه دانش‌بنیان، یک مشتری و متقاضی به شدت خواهان است که به شرکت‌های دانش‌بنیان مراجعه کند.

وی از امضای یک تفاهم‌نامه سه جانبه بین شهرداری اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی و شورای اسلامی شهر اصفهان با مضمون اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه شهری دانش‌بنیان خبر داد و پیرامون مفاد این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: همکاری بین دستگاهی، فرآیندهای جذب و بومی‌سازی فناوری، حمایت از شرکت‌های فناور، مشارکت در راستای ایجاد فناوری‌های مورد نیاز و بحث‌های بازاریابی و بازار سازی محصول دانش‌بنیان، ترویج فرهنگ دانش‌بنیان و تبدیل کلان‌شهر اصفهان به کلان‌شهر هوشمند مبتنی بر دانش و استفاده حداکثری بخش‌های مختلف شهرداری از دانش‌بنیان در این تفاهم‌نامه به عنوان اهداف مورد توجه قرار گرفته است.

قاسم‌زاده با اشاره به اقدامات تعریف شده بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین شهرداری اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی و شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: مقرر شده است شهرداری زمینه‌های استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان را در پهنه‌های ویژه شهر اصفهان، بررسی و تسهیل‌گری کند.

وی ادامه داد: حمایت‌های مادی و معنوی، مشارکت افراد علاقه‌مند در حوزه‌های دانش‌بنیان و استفاده حداکثری از پتانسیل تجربه و فنی کارشناسان حوزه شهری و حوزه روابط بین‌الملل و فعال شدن ظرفیت صادرات، ایجاد ساختارهای حقوقی که می‌تواند به عقد قراردادها کمک کند، توسعه برند و نام ونشان شهر برای استفاده محصولات دانش‌بنیان در حوزه مشاغل خانگی و کارآفرینی‌های اجتماعی و فناورآفرینان برتر، از جمله مفاد این تفاهم‌نامه سه جانبه است.

کد خبر 566674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.