وزیر کشور: با عاملان حادثه مشهد برخورد خواهد شد

وزیر کشور گفت: با افراد ترویج دهنده تفکر و جریان تکفیری و عاملان حادثه تروریستی مشهد، برخورد خواهد شد.

به گزارش ایمنا، «احمد وحیدی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، درباره جنایت روز سه‌شنبه در حرم امام رضا (ع) گفت: این یک اقدام تروریستی بسیار شنیع بود که علیه سه تن از افراد مجاهد، پرتلاش و خدمت‌گزار مردم اتفاق افتاد و به شدت این حرکت را محکوم می‌کنیم.

وزیر کشور با عرض تبریک و تسلیت شهادت یکی از این سه برادر بزرگوار خدمت بقیه‌الله و اقوامشان و آرزوی سلامتی برای دو عزیز دیگر، اظهار داشت: این واقعه تلخ، نشان از آن دارد که دشمن دست از ترویج نفاق برنداشته و تروریسم، زاده نگاه استکباری است؛ داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را این‌ها درست کردند.

وی اضافه کرد: امروز آبشخور فکری آنان، همان جریان فکری است که به خود اجازه می‌دهد در بهترین زمان و در یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها، بدون هیچ جرمی که بتوانند ادعا کنند و فرد مرتکب جرم، شناختی از این افراد داشته باشد، دست به چنین اقدام هولناکی بزنند.

رئیس شورای امنیت کشور تاکید کرد: این جریان، کور و دست‌ساخته کشورهای غربی و کسانی است که این فکر را ترویج می‌کنند؛ بی‌شک با افراد ترویج دهنده این تفکر و عاملان این جنایت، برخورد خواهد شد.

روحانیت همیشه در خط مقدم خدمت و هدف دشمن است

وزیر کشور تصریح کرد: این اقدام نشان می‌دهد روحانیت همیشه در خط مقدم خدمت و خط مقدم هدف دشمن بوده است‌. روحانیت همچنان پرقدرت در صحنه حاضر است و افتخار می‌کنیم این مجاهدان در کشور ما فعالیت بسیاری دارند.

وی افزود: دشمن سعی دارد از اختلافات قومی و مذهبی، بین ملت‌های دوست استفاده کند که موفق نخواهد شد.

وحیدی با بیان اینکه بهترین جوانان افغانستان در مقابله با جریانات تکفیری، جان خود را از دست داده‌اند و ملت افغانستان، آمریکا را با خفت از کشور خود بیرون کرد، گفت: این امر، به جایگاه ملت افغانستان شائبه‌ای وارد نمی‌کند.

وی ادامه داد: ایران و افغانستان، یک ملت هستند که از ریشه و سابقه تمدنی مشترکی برخوردارند؛ دشمن در تلاش است تا بین مردم افغانستان، ایران‌هراسی و بین مردم ایران، افغانستان‌هراسی ایجاد کند که موفق نخواهد شد.

رئیس شورای امنیت کشور با قدرانی از کسانی که این جریان تروریستی را محکوم کردند، گفت: انتظار داریم همه افرادی که حرفشان شنیده می‌شود، این اقدام را محکوم کنند.

وی افزود: از غرب و آمریکا انتظار محکوم کردن نداریم؛ چون خودشان به وجود آورنده این تفکر هستند و این محکوم نکردنشان، یعنی آن‌ها حامی این تفکرات هستند.

وزیر کشور تاکید کرد: همه ریشه‌های تروریستی و جریاناتی که خط دادند، شناسایی خواهند شد.

کد خبر 566671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.