فولاد-الغرافه/ مچ‌اندازی استرا-نکو در آسیا

فولاد در نخستین گام آسیایی خود، رودرروی الغرافه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان ایران از امشب _هجدهم فروردین‌ماه_ کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا آغاز خواهند کرد و فولاد خوزستان در نخستین گام از ساعت ۴۵و۲۱ دقیقه میزبان الغرافه خواهد بود. شاگردان جواد نکونام که قهرمانی جام حذفی و سوپرجام فصل گذشته را یدک می‌کشند، امید اصلی فوتبال ایران در ACL فصل جاری در نبود سرخابی‌های پایتخت هستند. آن سوی میدان، الغرافه با «آندره‌آ استراماچونی» ایتالیایی در رده پنجم لیگ ستارگان قطر قرار دارد و با شکست سنگینی که در فینال امیر کاپ تجربه کرده است، پا به این مسابقات می‌گذارد.

فولاد، تشنه افتخار آسیایی

سرخ‌های اهوازی که با «جواد نکونام» روزهای خوشی را بعد از چند سال ناکامی تجربه کردند، حالا به دنبال درخشش در آسیا هستند. آن‌ها فصل گذشته نیز با تحقیر العین در پلی‌آف، آسیایی شدند؛ اما نتیجه‌ای بهتر از چهارمی در دور گروهی برایشان رقم نخورد.

با این حال، قرعه فولاد در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا به مراتب آسان‌تر است و آن‌ها برای صعود در خاک عربستان، کار چندان دشواری را پیش رو ندارند. از دیگر نکات قابل توجه گروه آن‌ها، تقابل با تیم‌هایی است که چهره‌های آشنا برای فوتبال ایران را در خود جای داده‌اند.

نسخه ایتالیایی برای الغرافه راهگشا نبود!

الغرافه از ابتدا فصل با اعتماد به آندره‌آ استراماچونی، او را به نیمکت خود آورد تا این سرمربی صاحب‌سبک ایتالیایی بتواند دوباره جایی در میان بزرگان قطر برای الغرافه دست و پا کند. با این وجود، نتایج نوسانی استرا نشان از برنامه شکست‌خورده مدیران این باشگاه می‌دهد. آن‌ها سعید عزت‌الهی را نیز به خدمت گرفتند که تماشای حضور این لژیونر در رقیب فولاد، خالی از لطف نیست.

جدال دو استقلالی در آسیا

استراماچونی و جواد نکونام، پیش از این یک بار دیگر روبه‌روی هم قرار گرفته بودند که این مسابقه به اوایل حضور این سرمربی ایتالیایی در ایران باز می‌گردد؛ جایی که در هفته دوم استقلال میزبان فولاد خوزستان بود و در نود و پنجمین دقیقه، پیروزی را با تساوی عوض کرد؛ خاطره تلخی که اولین سه امتیاز استقلال استراماچونی را به تعویق انداخت. حالا دوباره این سرمربی در برابر هم قرار خواهند گرفت و مبارزه جذابی را این بار در آسیا رقم خواهند زد.

کد خبر 566629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.