چاره‌ای جز توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها نداریم

در مراسمی با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور، «عبدالحمید حمزه‌پور» به عنوان مدیرعامل جدید آبفای هرمزگان معرفی و از زحمات شش ساله «امین قصمی» در این مسئولیت، قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مسعود خشایی» معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ضمن قدردانی از تلاش‌های امین قصمی مدیرعامل سابق آبفای هرمزگان، اظهار کرد: در شش سال گذشته اقدامات مؤثر و خوبی انجام شده و هرمزگان در این مقطع از تمام تکنولوژی‌ها برای تولید آب استفاده کرده؛ به‌طوری که بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن‌ها در این استان احداث شده است.

وی افزود: امیدواریم با طرح‌های توسعه‌ای دیگر در این بخش، روزهای پرآبی پیش روی هرمزگان قرار گیرد. در حال حاضر صددرصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی هرمزگان، تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند که نسبت به میانگین کشوری، شاخص بالایی محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: هرمزگان در توسعه تأسیسات و شبکه فاضلاب نیز پیشگام است و برنامه‌های توسعه‌ای آن با میانگین کشوری مطابقت می‌کند. با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه در توسعه آبرسانی، شاهد بهره‌مندی بیشتر روستاها از نعمت آب خواهیم بود.

خشایی با تقدیر از اقدامات مدیرعامل سابق آبفا هرمزگان، گفت: امیدواریم با برنامه‌های مدیرعامل جدید آبفای هرمزگان، شاهد توسعه بیش از پیش آبرسانی در این استان باشیم.

تأمین آب بندرعباس از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها یک اقدام حیاتی بود

امین قصمی، مدیرعامل سابق آب و فاضلاب هرمزگان در این مراسم، ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در شش سال گذشته اظهار کرد: از زمان پذیرش مسئولیت به عنوان مدیرعامل آبفای هرمزگان، تأمین آب بندرعباس از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها را به عنوان یک اولویت در برنامه کاری خود قرار دادم؛ همچنین با تلاش همکاران برای هر یک از شهرها و روستاهای هرمزگان، طرح‌های توسعه‌ای تعریف کردیم.

وی، تأمین آب بندرعباس از طریق آب‌شیرین‌کن را به عنوان یک اقدام بزرگ و حیاتی یاد کرد و گفت: این اقدام علاوه بر اینکه مرکز استان و شهرستان خمیر را به منابع پایدار آب وصل کرد، باعث شد تا برداشت آب از منابع سطحی و زیرسطحی میناب کاهش یابد و از این ظرفیت برای مصارف دیگر استفاده شود.

مدیرعامل سابق آب و فاضلاب هرمزگان با قدردانی از همکاری وزارت نیرو، استانداری، نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای آبرسانی اظهار کرد: با به سرانجام رسیدن دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده، امیدوارم در مدیریت جدید، شاهد تأمین آب پایدار در تمام مناطق هرمزگان باشیم.

چاره‌ای جز توسعه آب شیرین کن‌ها نداریم

عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این مراسم با قدردانی از اعتماد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و حمایت استاندار هرمزگان در واگذاری این مسئولیت، به برنامه‌های خود در توسعه آبرسانی هرمزگان اشاره کرد و گفت: مدیریت در حوزه آبرسانی بسیار سخت و طاقت‌فرسا است؛ امیدوارم با همکاری و مشارکت همگانی بتوانیم به آنچه که نیاز هرمزگان است دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منابع آبی هرمزگان بحرانی و طاقت‌فرسا است، خاطرنشان کرد: شرایط هرمزگان را به خوبی می‌شناسم و به دلیل منابع محدود سطحی و زیرسطحی چاره‌ای جز توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها نداریم. هرمزگان یک استان کم بارش است و ضرورت دارد خود را با این شرایط وفق دهیم و آب مورد نیاز مردم استان را از منابعی چون آب‌شیرین‌کن‌ها تأمین کنیم.

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در عین حال، شیرین‌سازی آب دریا را بسیار گران مطرح کرد و گفت: کاهش هدررفت و مدیریت مصرف آب از جمله اقداماتی است که باعث پایداری بیش از پیش آب در مناطق مختلف هرمزگان خواهد شد.

حمزه‌پور با تاکید بر نوسازی و بهسازی خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع برای کاهش هدررفت، تصریح کرد: این مسئولیت بر عهده آب و فاضلاب است و ما نیز با تکیه بر امکانات و توانایی‌های خود، تلاش خواهیم کرد در این زمینه تجدیدنظر کرده و شبکه‌های آبرسانی استان را بازسازی کنیم.

انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب را با جدیت ادامه می‌دهم

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب با توجه به محدودیت منابع گفت: شیرین‌سازی آب دریا پرهزینه است و چاره‌ای جز این کار نداریم. از این رو می‌طلبد، مشترکان نیز با در اولویت قرار دادن مصرف بهینه، آبفا را در توسعه و بهسازی شبکه‌های آبرسانی یاری کنند.

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، ورود قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توسعه آبرسانی در روستاها را به فال نیک گرفت و افزود: مشارکت آبفا و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توسعه آبرسانی نویدبخش روزهای خوبی خواهد بود.

حمزه‌پور با بیان اینکه انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب را با جدیت ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با انتقال پساب تصفیه شده، دیگر شاهد ورود آن به دریا نباشیم و مردم نیز به خواسته دیرینه خود دست یابند.

وی تکریم کارکنان و توجه به نیروی انسانی را سرآغاز خدمت به مردم دانست و گفت: اگر بخواهیم به مردم خدمت کنیم، باید نیروی انسانی آموزش‌دیده و دارای رضایت شغلی داشته باشیم که در این راه، تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم و اطمینان می‌دهم که از همه ظرفیت‌های موجود بهره ببریم.

کد خبر 566627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.