ورود توده گردوخاک از عراق به استان‌های غربی

سازمان هواشناسی کشور اعلام‌ کرد: امروز با ورود سامانه بارشی به نوار شمالی، غربی و مرکزی کشور در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز با ورود سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی و قم در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، این شرایط جوی را فردا در آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، اردبیل، شمال خراسان رضوی و گلستان خواهیم داشت. از امروز تا روز شنبه در بیشتر مناطق کشورمان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز، گرد و خاکی که در عراق وجود دارد، به استان‌هایی که در جنوب و جنوب غربی کشور واقع شده‌اند، منتقل می‌شود.

طبق این گزارش، در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل امروز کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و فردا (جمعه) مجدد در این مناطق شاهد افزایش دما خواهیم بود؛ ضمن اینکه آب‌های خلیج فارس به‌ویژه در منطقه غرب آن، مواج و متلاطم خواهد بود.

آسمان تهران، امروز ابری و همراه با وزش باد خواهد بود. در ساعت‌های بعدازظهر وزش باد شدید، احتمال رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود. امروز بیشینه دما در تهران به ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما ۱۷ درجه بالای صفر است و فردا کمینه دما به ۱۶ درجه خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، روز شنبه با موج بارشی جدیدی که وارد کشورمان می‌شود، مجدد در مناطق شمال غرب و بخش‌های غربی، مرکزی و دریای خزر و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع شده‌اند، بارش پیش‌بینی می‌شود.

طبق این گزارش، روز یکشنبه در نوار شمالی کشور همچنان در بعضی از ساعت‌ها رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد، اما روز دوشنبه جوی آرام خواهیم داشت.

کد خبر 566617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.