رشد ۶درصدی اهدای خون در اصفهان/کمبود در گروه خونیO-

رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه ذخیره خون استان اصفهان با توجه به استقبال خوب شهروندان از اهدای خون در ایام عید نوروز به هشت روز رسیده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد شش درصدی مواجه بودیم اما همچنان گروه خونیO- با کمبود مواجه است.

فرشته آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص وضعیت ذخیره خون استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب شهروندان از اهدای خون در ایام عید نوروز، ذخیره خون استان اصفهان با افزایش مواجه شده است و درحال‌حاضر حدود هشت روز است که در حد مطلوب به سر می‌برد و میزان ذخیره خون شهرستان اصفهان نیز برابر با شش روز است.

وی با اشاره به گروه‌های خونی که با کمبود بیشتری مواجه هستند، افزود: عموماً کمبود در ذخیره خونی O- دیده می‌شود و درحال‌حاضر نیز همچنان همین گروه خونی با کمبود مواجه است.

رئیس روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه اهدای خون در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد شش درصدی مواجه بوده است، ادامه داد: از یکم تا سیزدهم فروردین‌ماه سال گذشته، سه هزار و ۴۴۳ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و ۹۶۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به آمار اهداکنندگان خون در نوروز سال جاری، خاطرنشان کرد: در ۱۲ روز ابتدایی فروردین سال جاری، چهار هزار و ۷۳۹ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و ۹۴۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

کد خبر 566607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.