هنوز مورد خاصی از ابتلا به سرخک در اصفهان نداریم

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های عفونی مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر اینکه در اصفهان هنوز موردی از ابتلای سرخک گزارش نشده است، گفت: با این حال نمی‌توانیم از نبود بیماری در استان مطمئن باشیم و احتمال می‌رود برخی افراد به سرخک مبتلا شوند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مورد خاصی از ابتلاء به سرخک در استان اصفهان نداشتیم؛ تنها نکته این است که از خانواده‌ها خواستیم اگر واکسیناسیون فرزندانشان طی یکی دو سال اخیر، ناقص بوده است و واکسن سرخک فرزند خود را در سنین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی تزریق نکرده‌اند، به مرکز بهداشت نزدیک محل سکونت خود مراجعه و واکسن‌های ناقص را تزریق کنند.

وی کودکانی را که در گذشته واکسن‌های خود را به شکل کامل دریافت کرده‌اند، از انجام هرگونه واکسیناسیون جدید بی‌نیاز دانست و افزود: همان واکسنی که کودکان در زمان خود دریافت کرده‌اند، برای ایمنی آن‌ها کافی خواهد بود و تاکنون هم مشکل خاصی به وجود نیامده است.

نمی‌توانیم از نبود بیماری سرخک در استان مطمئن باشیم

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های عفونی مرکز بهداشت استان اصفهان، شیوع سرخک را به دلیل به حضور اتباع افغانستانی در ایران عنوان کرد و گفت: در افغانستان موارد زیادی از ابتلاء به این بیماری دیده شده و تعداد ترددهای مهاجران افغان به کشور ما نیز زیاد است؛ این احتمال وجود دارد که این بیماری هم با ترددها وارد کشور و استان شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه در اصفهان هنوز موردی از ابتلای سرخک در استان گزارش نشده است، ادامه داد: با این حال نمی‌توانیم از نبود بیماری مطمئن باشیم و احتمال می‌رود برخی از افراد مبتلا شوند؛ البته چون میزان واکسیناسیون کودکان در استان اصفهان به بالای ۹۸ درصد می‌رسد، امیدواریم مشکل خاصی نداشته باشیم.

کد خبر 566595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.