نبود درآمد پایدار؛ معضل جدی شهرداری‌ برف‌انبار

شهردار برف‌انبار گفت: با توجه به وضعیت جغرافیای شهر، کسب درآمد پایدار برای شهرداری با چالش‌هایی مواجه است.

حمیدرضا شریعتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، بزرگ‌ترین نقطه ضعف شهرداری برف‌انبار را نبود درآمد پایدار دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین نقطه قوت شهرداری تعامل سازنده با شهروندان است که جا دارد از شهروندان برف‌انبار در همراهی و همکاری با شهرداری تشکر کنم.

وی افزود: با توجه به وضعیت جغرافیای شهر و زمین‌های کشاورزی اطراف، به نوعی ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری با چالش‌هایی مواجه است و امکان احداث کارخانه سنگ‌شکن یا هر پروژه دیگری به واسطه چالش‌های زیست‌محیطی وجود ندارد و شهرداری نمی‌تواند از این طریق کسب درآمد داشته باشد.

شهردار برف‌انبار به فراهم‌سازی زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت شهر و زیرساخت‌های موجود، طرح شهر الکترونیک در حال اجرا است و سال‌های آینده خدمت‌رسانی به شهروندان با شتاب بیشتری انجام می‌شود.

شریعتی‌نیا تصریح کرد: علت کمبود اعتبار در شهرهای کوچک، نبود بازارهای مهم و اقتصاد قوی است که محدودیت اساسی در دریافت عوارض برای شهرداری‌ها ایجاد کرده است؛ عوامل دیگری همچون قیمت زمین نیز بر میزان درآمد شهرداری‌ها تأثیر بسزایی دارد.

وی گفت: شهرداری و شورای شهر برف‌انبار از سرمایه‌گذارانی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در این شهر داشته باشند، حمایت می‌کند و مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد؛ شهرداری به دنبال کسب درآمد، ارتقای زیرساخت‌های شهری و آینده شهر برف‌انبار است.

شهردار برف‌انبار افزود: سال ۱۴۰۱ در راستای ساخت شهری زیبا تلاش می‌کنیم که شایسته شهروندان فهیم این شهر باشد و نیازهای فرهنگی و شهری آنان را برآورده کند.

کد خبر 566586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.