۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
عملیات سم‌پاشی درختان منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به لزوم سم‌پاشی سالانه درختان، این موضوع به صورت شبانه و دو دوره در سال توسط اکیپ فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی منطقه ۹ انجام شده است و در هر دوره ۱۲۱۰۰۲ اصله درخت در سطح این منطقه سم‌پاشی می‌شود.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به لزوم سم‌پاشی درختان در فصل بهار، هر ساله در این فصل سم‌پاشی درختان و درختچه‌ها، با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد به صورت شبانه توسط اکیپ فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح منطقه ۹ انجام می‌شود.

وی از سم‌پاشی و شست‌وشوی عمومی درختان به صورت دو دوره در سال خبر داد و تصریح کرد: در هر دوره ۱۲۱۰۰۲ اصله درخت در سطح منطقه ۹ سم‌پاشی می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه از جمله آفات فصل بهار می‌توان به "شته‌ها" اشاره کرد که باعث چسبنده شدن برگ درختان می‌شود، خاطرنشان کرد: آفت‌های دیگر پسیل، زیتون و برگ‌خوارها هستند که علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی درختان، باعث تغییر شکل اندام‌ها و اختلال در امور فتوسنتز، خسارت به فضای سبز و خشکیدگی درختان می‌شوند.

وی تصریح کرد: عملیات سم‌پاشی درختان با هدف دفع آفات و مبارزه با بیماری‌های گیاهی در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، انهار، خیابان‌های اصلی و فرعی با ۲۸۵ لیتر سم انجام شده است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه در ابتدای سال‌جاری حدود ۷۵ هزار بوته گل اعم از گل‌های دائم و فصل مقاوم به کم‌آبی به منظور زیباسازی شهری در منطقه ۹ کاشته شده است، گفت: از شهروندان درخواست داریم برای جلوگیری از مسمومیت‌های احتمالی، مراقبت‌های لازم را در نظر بگیرند و با عوامل فضای سبز همکاری داشته باشند.

کد خبر 566553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.