حق و حقیقت در جهاد تبیین روشن می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حق و حقیقت در جهاد تبیین روشن می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر حسین بانکی پور، امروز _چهارشنبه، هفدهم فروردین ماه_ در مراسم گرامیداشت حماسه پنجم رمضان در خانه انقلاب اظهار کرد: در دهه ۶۰ با همت مردم سفره بسیاری از گروهک‌های انحرافی چون نهضت آزادی، چریکی‌ها و فدایی ها جمع و جریان اسلامی در کشور تثبیت شد.

وی افزود: در سوره‌های متعدد قرآن کریم چون سوره مبارک واقعه، خداوند گروه‌های مردمی جامعه را به سه دسته تقسیم می‌کند اما با این تفاوت که در سوره فاطر خداوند این تقسیم بندی را بین گروه حق که اهل حق هستند، انجام می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره خانه انقلاب اسلامی اصفهان گفت: اولین ملاحظه انقلاب که امام راحل براساس آن انقلاب اسلامی را شکل داد و رهبر معظم انقلاب نیز همواره آن را در نظر دارند، حق و حقیقت و شرع است، ما عبد خداییم و باید آنچه در اسلام گفته شده را اجرا کنیم و مسیر حقیقت را گم نکنیم و ذره‌ای پای ما از شرع خارج نشود، ملاحظه دوم ملاحظه اجتماعی داشتن است، جمهوری اسلامی ذاتاً با ترکیب این دو ملاحظه ایجاد شد.

بانکی پور ادامه داد: این بدان معنی است که باید بدانیم حرف حق برای تحقق پیدا کردن با ملاحظه اجتماعی باید تطبیق پیدا کند، البته زمان‌هایی این دو ملاحظه ممکن است با هم برخورد و تعارض پیدا کند که دستور خدا و قرآن اولویت دادن به ملاحظه حق، اسلام و اجرای حکم خدا است به عنوان نمونه امام راحل در جریان سلمان رشدی تمام ملاحظات دیپلماسی و بین‌المللی را کنار گذاشت و دستور ارتداد داد.

وی تصریح کرد: در جریان انقلابی عده‌ای چنان توجهشان به ملاحظات حق زیاد است که اصلاً توجه‌ای به ملاحظه اجتماعی نمی‌کنند و در مقابل افرادی چنان به ملاحظات اجتماعی و رسانه‌ای توجه می‌کنند که رسالت شرعی خود را کنار می‌گذارند، جمع این دو ملاحظه در کنار هم خیلی سخت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: یکی از برکات و نعمت‌های انقلاب اسلامی، وجود شخصیتی چون رهبر معظم انقلاب است که در هر امری هنرمندانه هر دو ملاحظه را در نظر می‌گیرند و هیچگاه از حرف حق و اسلام و حکم خدا غفلت نکرده ولی همواره ملاحظه اجتماعی را در نظر دارند.

بانکی پور یادآور شد: در داستان جهاد تبیین قرار است حق و حقیقت را تبیین کنیم، ولی این کار باید با در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی باشد، در واقع جهاد تبیین حفظ این دو ملاحظه است.

کد خبر 566552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.