زبان خاص نسل جدید را باید شناخت

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: نسل جدید را نه تنها مغفول و مظلوم بلکه مجهول می‌دانم، نسل جدید کپی نسل‌های قدیم نیست بلکه یک نسل کاملاً متفاوت است، بنابراین باید زبان خاص نسل جدید را فهمید و با آن سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید بشیر حسینی، در مراسم گرامیداشت حماسه پنج رمضان در بین پیشکسوتان انقلاب اسلامی اصفهان اظهار کرد: از کودکی این شعار را می‌دادیم «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد» در حالی که سالهاست که رهبر معظم انقلاب حکم جهاد را داده‌اند؛ به اعتقاد من جهاد تبیین باید به «لسان قومه یبین بینهم» باشد در حالی که مدت‌ها است که این زبان قوم را فراموش کردیم، در واقع این شکافی که بین نسل‌ها ایجاد شده به دلیل فراموشی زبان آنها است.

وی با بیان اینکه به راستی ما برای جهاد تبیین مدنظر رهبری چه کاری کرده‌ایم، تصریح کرد: نسل جدید را نه تنها مغفول و مظلوم بلکه مجهول می‌دانم، نسل جدید کپی نسل‌های قدیم نیستند بلکه یک نسل کاملاً متفاوت بوده، بنابراین باید زبان خاص نسل جدید را فهمید و دانست و با آن سخن گفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: اگر در گذشته یک نوجوان منحصراً در انحصار تربیت خانواده بود امروز رسانه و فضایی داریم که بیش از والدین و هر دوست دیگری نزدیک به نوجوان است و نوجوان با آن فضای مجازی و رسانه‌ای زیست می‌کند.

حسینی با بیان اینکه جهاد تبیین مدنظر رهبری امروز بدون رسانه محقق نمی‌شود، عنوان کرد: همانگونه که بدون اسلحه نمی‌توان جنگ نظامی کرد، جهاد تبیین هم بدون رسانه نمی‌تواند محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات به اسم صیانت و حفاظت خیانت کردیم و به اسم فیلترینگ اقدام اشتباه و غلطی را مرتکب شدیم که آثار سویی داشت، امروز فیلترینگ امثال تلگرام، فقط حضور بزرگسالان را در این فضا فیلتر کرده و به نوعی بزرگترها را از این فضا حذف کرد، در غیر اینصورت کودکان و نوجوانان آن میزان به این فضا اشتیاق دارند که با فیلتر شکن دوباره به این فضاها ورود کردند.

کد خبر 566534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.