وزارت ارتباطات اجرای طرح‌ها را به شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌ کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه های حمایتی امسال این وزارتخانه را استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای اجرا و واگذاری طرح های وزارت ارتباطات اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با موضوع هم اندیشی و هماهنگی برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی سی تی) دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر ارتباطات در این دیدار پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را ارائه کرد تا ظرف یک هفته پیش نویس تفاهم نامه‌ای برای حمایت و توسعه بخش دانش بنیان حوزه آی سی تی آماده شود.

زارع پور با بیان اینکه اشتغال فناور پایه از سال گذشته به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات در اولویت‌ها قرار گرفت، گفت: ریل گذاری در وزارت ارتباطات بر همین اساس انجام شده است و با دستور رهبر معظم انقلاب، عزم ما در این حوزه بیشتر شد.

وی با یادآوری اینکه در حال تهیه بخشنامه‌ای در سه بخش برای حمایت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوی اطلاعات و ارتباطات هستیم، افزود: بخش نخست به خدماتی اینترنت پرسرعت است که به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهیم. بخش دوم، بسترسازی برای اشتغال زایی فناوری پایه است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در این بخش، تجهیزات و پلتفرم‌ها مورد توجه هستند. در حوزه تجهیزات سخت افزاری با توسعه بازار به سمت بومی سازی حرکت می‌کنیم و در حوزه پلتفرم‌های بومی که بستر مناسبی برای اشتغال زایی گسترده هستند، برنامه ویژه ای برای حمایت از آنها پیش بینی شده است.

زارع پور بخش سوم برنامه‌های حمایتی این وزارتخانه را استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای اجرا و واگذاری طرح‌های مجموعه وزارت ارتباطات عنوان کرد.

اجرای چند طرح ملی در حوزه فضایی

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این دیدار با بیان اینکه وزارت ارتباطات در حوزه استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان از گذشته فعال بوده است، گفت: این معاونت، الگویی را با وزارتخانه‌های مختلف پیگیری می‌کند که توسعه زیست بوم، طرح‌های پرچم دار و ملی همچنین حمایت‌های عمومی از سرفصل‌های این الگو است.

وی بر اجرای چندین پروژه ملی در حوزه فضایی و سخت افزاری تاکید کرد و افزود: در حوزه سخت افزاری برای رفع عقب ماندگی نیاز به حمایت‌های قانونی به منظور حضور شرکت‌های بزرگ داریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از آمادگی این معاونت برای همکاری با وزارت ارتباطات برای اجرایی کردن چندین پروژه بزرگ ملی به خصوص در حوزه سخت افزاری خبر داد و درباره توسعه زیست بوم حوزه آی سی تی، اظهار داشت: توسعه این زیست بوم‌ها و پارک‌های فناوری نیاز به تجدید نظر برای تسریع در راه اندازی دارد.

ستاری به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه پارک‌های فناوری اشاره کرد و گفت: اگر در این حوزه از بخش خصوصی حمایت شود این بخش می‌تواند با پیگیری‌های خود بخش دولتی را نیز فعال کند.

وی همچنین از پیشنهاد وزیر ارتباطات برای تشکیل کارگروه تهیه پیش نویسِ حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استقبال و ابراز امیدواری کرد این پیش نویس ظرف یک هفته آینده آماده شود.‌

کد خبر 566531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.