پراگ میزبان مسیریاب جدید سیستم حمل‌ونقل

شهرداری پراگ جمهوری چک به‌تازگی، تابلوهای شهری هدایتگر را برای راهنمای مسافران در استفاده از حمل‌ونقل عمومی نصب کرده است که هدف آن جلوگیری از سردرگمی افراد در مناطق پرتردد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل یکپارچه پراگ اعلام که به‌زودی یک سیستم هدایت مسیریابی حمل‌ونقل جدید خواهد داشت که به ساکنان و بازدیدکنندگان کمک می‌کند سفر راحت‌تری در شهر داشته باشند. برای انتخاب مناسب‌ترین طرح برای سیستم حمل‌ونقل، شهرداری پراگ یک مسابقه بین‌المللی را در سپتامبر سال گذشته راه‌اندازی کرده بود.

پراگ میزبان مسیریاب جدید سیستم حمل‌ونقل

سیستم ناوبری فعلی شهر متعلق به دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ است و به همین علت اکنون قدیمی محسوب می‌شود. آدام شینهر، معاون شهردار پراگ در بخش حمل‌ونقل، در این رابطه گفت: "از آنجایی که پایتخت به طور مداوم در حال برنامه‌ریزی و توسعه ساختمان‌ها، پایانه‌های جدید و همچنین خطوط مترو و تراموا است، احداث یک سیستم راهنمای جدید ضروری است. استفاده از سیستم قدیمی مانند قرار دادن قطب‌نما در ماشین جدید به جای ناوبری ماهواره‌ای است."

پراگ میزبان مسیریاب جدید سیستم حمل‌ونقل

وی اضافه کرد: "من می‌خواهم همه همیشه اطلاعات سفر خود را به راحتی پیدا کنند و بی‌جهت گم نشوند. این اتفاق ممکن است برای هر کسی رخ بدهد؛ برای مثال، زمانی که به دنبال یافتن خروجی مناسب از مترو هستید احتمال دارد وارد مناطق پیچیده شوید. اگر قرار است گزینه‌های بیشتری را در حمل‌ونقل عمومی ارائه دهیم، باید به همان اندازه نیز خدمات واضح و اطلاعات به‌روز را فراهم کنیم. پراگ از نظر کیفیت و طراحی سیستم حمل‌ونقل با شهرهای جهان مانند نیویورک و لندن قابل مقایسه است."

پراگ میزبان مسیریاب جدید سیستم حمل‌ونقل

بسیاری از مردم ممکن است گمان کنند که در قرن بیست‌ویکم نیازی به سیستم‌های هدایت وجود ندارد زیرا همه می‌توانند مسیرها و مکان‌ها را در تلفن‌های هوشمند خود بررسی کنند. با این حال، تجربه سایر کشورها تأیید کرده است که اگرچه ممکن است افراد واقعاً از دستگاه‌های هوشمند خود استفاده کنند، اما از تابلوهای اطلاعات شهرها استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که در مسیر درست حرکت می‌کنند.

پراگ میزبان مسیریاب جدید سیستم حمل‌ونقل

پایتخت جمهوری چک، تابستان امسال سیستم جدیدی را آزمایش خواهد کرد که در پایان سال و قبل از شروع رسمی نصب آن در سال ۲۰۲۳، از شهروندان بازخورد پیاده‌سازی آن را به دست می‌آورد.

کد خبر 566519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.