آغاز پروژه آزمایشی تردد میکروترانزیت‌ها در سنت‌لوئیس

مدیران سنت‌لوئیس، شهر و بندری در ایالت میزوری آمریکا، در حال پیاده‌سازی پروژه آزمایشی بهره‌وری از میکروترانزیت‌ها در مرکز شهر هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میکرو ترانزیت یا حمل‌ونقل پاسخگو به تقاضا، نوعی حمل‌ونقل خصوصی مشترک یا شبه‌عمومی به حساب می‌آید که در آن، وسایل نقلیه مسیر خود را بر اساس تقاضای تردد تغییر می‌دهد. در واقع، این نوع وسایل نقلیه شبه عمومی الکتریکی معمولاً با توجه به نیاز مسافران، آن‌ها را در مکان‌های مورد نظرشان پیاده و سوار می‌کنند و در نتیجه، یک مسیر ثابت یا جدول زمانی مشخصی ندارند.

مدیران سنت‌لوئیس اخیراً از میکروتانزیت‌ها به طور آزمایشی در مرکز شهر بهره برده‌اند و در نظر دارند در صورت موفقیت پروژه، آن را به طور دائمی در سایر نقاط شهر نیز پیاده کنند. این روزها، ساکنان و مسافران سنت‌لوئیس می‌توانند از طریق میکروترانزیت‌ها در نزدیک‌ترین فاصله ممکن به مکان‌های عمومی مختلف شهر نظیر مراکز ورزشی، فرهنگی و تفریحی دسترسی پیدا کنند.

میکروترانزیت‌ها که تقاضای آن‌ها در سراسر جهان روز به روز در حال افزایش است، از اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌های الکتریکی برای حمل مسافران به نقاط مختلف شهرها بهره می‌گیرد، ضمن این‌که دسترسی به آن‌ها در تمام نقاط یک شهر امکان‌پذیر است. در واقع، کاربران می‌توانند از طریق نصب یک نرم‌افزار مخصوص به نام TripShot روی تلفن‌های هوشمند خود یا حضور در ایستگاه‌های مختلف و نزدیک به هم، از خدمات میکروترانزیت‌ها بهره‌مند شوند.

مدیران سنت‌لوئیس در نظر دارند در مرحله آزمایشی تردد میکروترانزیت‌ها در مرکز شهر، شهروندان و مسافران را به طور رایگان از خدمات وسایل حمل‌ونقل الکتریکی جدید بهره‌مند کنند که البته پس از موفقیت مرحله آزمایشی، شرایط تردد و پرداخت هزینه‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

برنامه‌ریزان سنت‌لوئیس امیدوار هستند که پس از پیاده‌سازی پروژه جدید، نه‌تنها کیفیت حمل‌ونقل عمومی در شهر را بهبود ببخشند بلکه به افزایش نشاط شهروندان از طریق تسهیل تردد آن‌ها نیز کمک کنند که این امر به سهم خود می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی شهری و همچنین رونق اقتصادی، به ویژه در بخش گردشگری، نقش مهمی ایفا می‌کند.

کد خبر 566514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.