رضایت کامل دانشجوها از حضوری شدن دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برای سال جدید، تصمیم دارد آموزش حضوری را با جدیت پیگیری کند و طبق ارزیابی‌های انجام شده، دانشجوها و اساتید از حضوری شدن کلاس‌ها رضایت کامل دارند.

پیام نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا کاهش یافته و شرایط آرام‌تری به دلیل واکسیناسیون گسترده در جامعه حاکم است، اظهار کرد: وضعیت کرونا مانند گذشته نگران کننده نیست و همان‌طورکه از قبل پیش‌بینی شده بود، ایمنی عمومی به وجود آمده و در حال حاضر اکثر بیماران مبتلا به کرونا، افراد مسن و بیماران زمینه‌ای هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای دنیا زمان زیادی است که آموزش حضوری را آغاز کرده‌اند، گفت: براساس اخبار، میزان واکسیناسیون کشور ما با کشورهایی که آموزش حضوری را آغاز کرده‌اند، برابری می‌کند و حضور معلمان، اساتید، دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها در این کشورها اجباری شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با بیان اینکه دانشگاه آزاد کشور در بازگشایی دانشگاه بهتر و به موقع‌تر از دانشگاه دولتی عمل کرده است، مطرح کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برای سال جدید تصمیم دارد آموزش حضوری را با جدیت پیگیری کند و طبق ارزیابی‌های انجام شده، دانشجویان و اساتید از حضوری شدن کلاس‌ها رضایت کامل دارند.

نجفی با تاکید بر اینکه در آموزش مجازی امکان تعامل رودررو وجود ندارد، گفت: دورانی که از فضای رسمی و آموزش حضوری دور بودیم، هرچند بعضی از کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شد، اما نیاز به ارتباط و تعامل دوطرفه در بسیاری از دروس مانند دروس عملی و مفهومی به شدت احساس می‌شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش مجازی یک تکنولوژی پیشرفته آموزشی است، مطرح کرد: تصمیم داریم در کنار آموزش رسمی و حضوری از آموزش مجازی غافل نشویم و باید در کنار آموزش رسمی حفظ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، درباره دانشجویانی که ممکن است تداخل کلاس حضوری و مجازی داشته باشند، گفت: فضایی به این دسته از دانشجویان اختصاص داده شد که بتوانند با حضور در آن مکان و استفاده از اینترنت رایگان در کلاس مجازی شرکت کنند؛ اما استقبال خوبی از این طرح صورت نگرفت. همچنین سعی شده اکثر کلاس‌های آنلاین جبرانی، حل اشکال و تمرینی در ساعات پایانی روز و کلاس‌های حضوری در طول روز برگزار شود که تداخلی در برگزاری کلاس‌های حضوری و مجازی به وجود نیاید.

نجفی با تاکید بر اینکه نباید آموزش در فضای مجازی را از دست داد و در ترم جدید ترکیب آموزش حضوری و مجازی را در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می‌کنیم، مطرح کرد: ممکن است برخی اساتید با پیش‌بینی اینکه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، در دو دانشگاه متفاوت کلاس داشته باشند و به دلیل بعد مسافت نتوانند در هر دو کلاس حضور پیدا کنند؛ بنابراین بعضی از کلاس‌ها همچنان به صورت مجازی برگزار می‌شود و تمام امتحانات صددرصد به حضوری برگزار خواهد شد.

کد خبر 566448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.