۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
علائم کرونای XE چیست؟

هنوز میزان شدت بیماری کووید-۱۹ ناشی از زیرسویه جدید XE و علائم خاص مربوط به آن مشخص نشده؛ اما توصیه شده است که در صورت بروز علائم رایج بیماری کووید-۱۹ تست کرونا انجام دهید و خود را ایزوله کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌تازگی زیرسویه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس شناسایی شده است، مقامات بهداشتی این کشور اعلام کرده‌اند که تاکنون ۶۳۷ نفر در انگلیس به زیرسویه جدید XE آلوده شده‌اند. به نظر می‌رسد که این زیرسویه در کشور تایلند نیز شیوع پیدا کرده است. XE ترکیبی از دو زیرسویه BA.1 و BA.2 است، همان طور که مشخص است BA.2 به عنوان سویه امیکرون پنهان‌کار نیز شناخته می‌شود. به زیرسویه جدید نوترکیب گفته می‌شود؛ زیرا ترکیبی از دو سویه متفاوت است که ویژگی‌های هر دو را دارد.

با توجه به اطلاعات اندکی که در دسترس قرار گرفته است، هنوز نمی‌توان میزان انتقال‌پذیری زیرسویه جدید XE را به صورت دقیق مشخص کرد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ۲۹ مارس اعلام کرد که میزان انتقال‌پذیری این زیرسویه ۱۰ درصد بیشتر از زیرسویه غالب BA.2 است. این بدان معنا است که زیرسویه XE می‌تواند سریع‌تر و آسان‌تر منتقل شود، البته لازم است در این زمینه مطالعات و بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.

هنوز میزان شدت بیماری کووید -۱۹ ناشی از زیرسویه جدید XE و علائم خاص مربوط به آن مشخص نشده است، اما توصیه شده که در صورت بروز علائم رایج بیماری کووید -۱۹ مانند آبریزش بینی، عطسه کردن، گلودرد، تب، سرفه و از دست دادن حس بویایی و چشایی، آزمایش کرونا انجام دهید و خود را ایزوله کنید. متخصصان اعلام کرده‌اند که هنوز میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا بر زیرسویه جدید XE مشخص نشده است.

کد خبر 566446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.