۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
چرا گوجه‌فرنگی گران شده است؟

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی‌فروشان اصفهان گفت: به‌دلیل اعتصاب کامیون‌داران، قیمت گوجه‌فرنگی در خرده‌فروشی‌ها به بیش از ۱۷هزار تومان رسیده است و در صورت ادامه این اعتصاب، شاهد افزایش قیمت سایر اقلام میوه و صیفی‌جات خواهیم بود.

نوروزعلی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص افزایش قیمت صیفی‌جات در بازار اصفهان اظهار کرد: طی روزهای اخیر، کامیون‌داران به دلیل نارضایتی از میزان کرایه، اعتراضاتی داشته و اعتصاب کرده‌اند که همین موضوع، منجر به افزایش قیمت گوجه‌فرنگی به بیش از ۱۵ هزار تومان شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بین شش تا ۹ هزار تومان بوده است، افزود: دولت باید این شرایط را مدیریت کند. در روزهای ماه رمضان هستیم و مردم به صرف میوه سر سفره‌های افطار و سحر دلخوش بوده‌اند که همین هم در حال حذف شدن از سفره‌های مردم است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی‌فروش شهرستان اصفهان گفت: برای مدیریت این شرایط، پیشنهاد می‌شود که کامیون‌های دولتی نسبت به جابه‌جایی بار محصولات کشاورزی اقدام کنند.

اسماعیلی درباره فیلم‌های منتشر شده مبنی بر فروش گوجه‌فرنگی با ارائه کارت ملی، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد.

وی در ادامه گفت: در صورت ادامه اعتراض کامیون‌داران، نه فقط گوجه‌فرنگی بلکه شاهد افزایش قیمت سایر اقلام هم خواهیم بود. علاوه بر این، توزیع نشدن این محصولات در بازار نتیجه‌ای جز خرابی آن ندارد؛ بنابراین لازم است مسئولان هر چه سریع‌تر مشکل صنف کامیون‌داران را پیگیری کنند.

کد خبر 566440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.