آیا حفره خیابان آپادانا، فرونشست بود؟

ماجرای ایجاد حفره در خیابان آپادانای اصفهان را از مسئولان مربوطه جویا شدیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه گذشته شکستگی لوله فاضلاب باعث ایجاد حفره در خیابان آپادانا دوم اصفهان شد که پس از وقوع این حادثه، با ایمن‌سازی خیابان توسط شهرداری، نیروهای آب و فاضلاب در حال بازسازی شبکه هستند.

حادثه خیابان آپادانا فرونشست زمین نیست!

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهردار اصفهان نیز در این باره به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: حادثه‌ای که ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه شانزدهمین روز از فروردین‌ماه سال‌جاری در خیابان آپادانا اتفاق افتاد، بر اثر فرونشست زمین نبوده است، بلکه به دلیل خرابی و پوسیدگی لوله‌های فاضلاب بوده که باعث نشت آب و ایجاد حفره در خیابان شده است.

وی تاکید می‌کند: بلافاصله پس از این اتفاق، نیروهای شهرداری به محل اعزام و نسبت به ایمن‌سازی خیابان آپادانا اقدام کردند و در حال حاضر نیز نیروهای شرکت آب و فاضلاب در حال بازسازی شبکه هستند.

محدودیت ترافیکی در خیابان آپادانا به دلیل شکستگی لوله فاضلاب

سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان از محدودیت ترافیکی در خیابان آپادانا به دلیل شکستگی لوله‌های فاضلاب خبر داده و می‌گوید: شکستگی لوله منجر به محدودیت ترافیکی در خیابان آپادانا (حدفاصل میدان فیض به سمت چهار راه آپادانا) شده است.

وی تاکید می‌کند: لازم است رانندگان از مسیرهای جایگزین در خیابان‌های شیخ مفید، حاشیه جنوبی رودخانه و سایر معابر فرعی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح می‌کند: با توجه به موقعیت حساس ترافیکی محل و ورود به‌موقع آبفای اصفهان در جهت رفع نقص، تسریع در انجام عملیات و رعایت پلان ایمنی به منظور حفظ حقوق شهروندان توسط پیمانکار مربوطه مطالبه پلیس است.

انجام تعمیرات شکستگی لوله فاضلاب خیابان آپادانا تا عصر امروز

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار می‌کند: شبکه خط ۱۲۰۰ بتنی فاضلاب جنوب شهر در خیابان آپادانا دوم دچار شکستگی شد که عملیات بازسازی و ترمیم آن تا عصر امروز به‌طور کامل انجام خواهد شد.

وی تصریح می‌کند: شامگاه گذشته در اثر پوسیدگی، خوردگی و قدمت ۵۰ ساله شبکه خط ۱۲۰۰ بتنی فاضلاب جنوب شهر در خیابان آپادانا دوم، دچار شکستگی شد و بخشی از این خیابان نشست کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان می‌افزاید: در بخشی از خیابان اقدامات لازم توسط شرکت آب و فاضلاب با حفاری و انحراف جریان فاضلاب در عمق ۷.۵ متری و بتن‌ریزی در حال انجام است و عملیات بازسازی و ترمیم، تا عصر امروز به طور کامل انجام خواهد شد.

دلیل حفره خیابان آپادانا چه بود؟

مهرداد خورسندی، سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان می‌گوید: فرسایش و شکستگی خط انتقال فاضلاب غرب به شرق منجر به فرونشست زمین در خیابان شهید قدوسی شهر اصفهان (آپادانا اول) و مسدود شدن این خیابان شد.

وی در خصوص علل ریزش زمین در خیابان آپادانا، می‌افزاید: خط انتقال فاضلاب غرب به شرق اصفهان با ۵۰ سال قدمت از قدیمی ترین خطوط انتقال فاضلاب این کلان شهر به شمار می‌رود که ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه شب گذشته _سه‌شنبه شانزدهم فروردین‌ماه_ دچار شکستگی شد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه می‌دهد: این خط لوله با قطر ۱۸۵۰*۱۱۵۰ میلیمتر از نوع لوله‌های بتونی فکی شکل است که بر اثر گاز فاضلاب تاج آن کاملاً خورده شده و فرو ریخته بود و همین علت موجب شده بود تا به مرور زمان خاک زیر سطح آسفالت بر اثر جریان فاضلاب شسته شده و موجب ایجاد حفره در خیابان شهید قدوسی شهر اصفهان (آپادانا اول) شود.

وی اضافه می‌کند: پس از مشخص شدن مکان حادثه و استعلام از دستگاه‌های خدمات رسان در خصوص تأسیسات زیربنایی موجود در زیر خیابان، عملیات مرمت و بازسازی ۱۰ متر از این خط لوله در عمق ۵/۵ متری زمین از ساعت ۲۲ دیشب آغاز و پس از ۱۲ ساعت کار مداوم ساعت ۱۰ صبح امروز پایان یافت.

خورسندی با بیان اینکه هم اکنون عملیات پرسازی مکان حادثه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا پایان امروز ادامه یابد، اظهار می‌کند: خط انتقال فاضلاب غرب به شرق اصفهان از قدیمی‌ترین خطوط انتقال فاضلاب این کلانشهر به شمار می‌رود که نخستین بار سال ۱۳۸۳ در محدوده خیابان نظر غربی دچار ایجاد حفره و ریزش شد و بازسازی آن از همان زمان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه می‌دهد: علاوه بر این عملیات احداث خط انتقال جدید فاضلاب به طول نزدیک به ۶۰۰۰ متر و قطر ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ میلیمتر در طول دو دهه گذشته به موازات خط قدیمی و در چند مرحله اجرا گردید و اوایل اسفندماه سال گذشته پس از احداث حوضچه انتقال و سوئیچ فاضلاب در میدان فیض به طور کامل وارد مدار بهره برداری شد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان می‌کند: با بهره‌برداری از این حوضچه ارتباط سه خط اصلی انتقال فاضلاب خیابان‌های میر، آپادانا و فیض به یکدیگر برقرار و انتقال پساب به فاضلاب روی خیابان آبشار با قطر ۱۶۰۰ میلیمتر انجام شد.

به گزارش ایمنا، شبکه فاضلاب اصفهان از قدمت ۵۰ ساله برخوردار است، در چند سال گذشته ۱۰ کیلومتر از خطوط فرسوده فاضلاب در محدوده خیابان‌های نظر غربی و شرقی تا پل غدیر بازسازی شده است و ترمیم بخش‌های دیگر فاضلاب این کلان‌شهر نیازمند اعتبار از وزارت نیرو است.

گزارش از: راضیه کشاورز- خبرنگار سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا

کد خبر 566400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.