خون طلبه‌های جهادی، دشمن را رسواتر می‌کند

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه، هفدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود؛ بنابراین خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «‌۱۴۰۱؛ به نفع خوش مصرف‌ها» نوشت: قرار است که امسال قیمت حامل‌های انرژی از جمله گاز و برق و همین‌طور آب هدفمندتر از سال‌های اخیر اصلاح شود. به طوری که پرمصرف‌ها جریمه می‌شوند و کم مصرف‌ها پاداش خوش مصرفی می‌گیرند. در این میان قیمت بنزین نیز تغییری نخواهد داشت، یعنی سقف ۳ هزار تومان برای هر لیتر را حفظ خواهد کرد. در این خصوص وزیر نفت به «ایران» می‌گوید: «در سال ۱۴۰۱ هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای بنزین نخواهیم داشت.»

اگرچه اکنون قیمت فوب خلیج فارس هر لیتر بنزین حدود یک دلار (مطابق با قیمت دلار سنا حدود ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان) و بنزین آزاد در ایران حدود ۱۲ سنت (۳ هزار تومان) است؛ اما دولت امسال برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و حرکت به سمت قیمت فوب خلیج فارس _مطابق با برنامه هدفمندی یارانه‌ها_ ندارد، لذا امسال نیز این فاصله کم نخواهد شد، تا فشاری بر معیشت خانوار از این بخش وارد نشود.

اما یک طرح بنزینی روی میز دولت است تا یارانه بنزین را هدفمند و به نفع قشر ضعیف‌تر کند. این طرح بنزینی، همان طرح تغییر نحوه تخصیص یارانه‌هاست. به این ترتیب که یارانه بنزین - قیمت ۱,۵۰۰ تومان برای هر لیتر- به جای کارت سوخت به کارت ملی افراد تخصیص داده خواهد شد. به هر کارت ملی حدود ۱۵ الی ۲۰ لیتر سهمیه بنزین داده می‌شود که این سهمیه در کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود.

در این باره، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اخیراً اعلام کرد که «این طرح بنزینی به‌صورت آزمایشی در کیش اجرایی شد و طرح پایلوت آن موفقیت‌آمیز بود، البته فعلاً در حد مطالعه است و زمان تعمیم آن به کشور هنوز مشخص نیست.» به گفته جلیل سالاری، فعلاً از اجرای این طرح جدید بنزین نیز خبری نیست و در حال حاضر این طرح که تخصیص سوخت بر اساس کارت ملی است، در فاز مطالعاتی است.

خون طلبه‌های جهادی دشمن را رسواتر می‌کند

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «خون طلبه‌های جهادی دشمن را رسواتر می‌کند» نوشت: مرد جنایتکاری که سه طلبه را در حرم رضوی با ضربات چاقو هدف قرار داده به همراه چهار هم دستش بازداشت شد. در حالی که یکی از طلاب به دلیل شدت جراحت به شهادت رسیده، تلاش برای درمان دیگر مجروحان حادثه جریان دارد.

حدود ساعت ۱۴ روز گذشته زائرانی که در حال عبور از صحن پیامبر اعظم بارگاه رضوی بودند با شنیدن فریادهای دلخراش متوجه شدند مردی چاقو به دست به سمت سه روحانی حمله کرد و آن‌ها را با ضربات چاقو هدف قرار داد که یکی از آن‌ها به علت شدت جراحت در محل حادثه به شهادت رسید. همزمان با وقوع حادثه بود که زائران خشمگین به سرعت ضارب را در حلقه محاصره قرار داده و او را بازداشت کرده و به مأموران حراست تحویل دادند. همزمان با حضور امدادگران مجروحان حادثه به بیمارستان امدادی شهید کامیاب منتقل شدند. سه‌طلبه از طلاب جهادی بودند که سال‌ها برای محرومیت‌زدایی حاشیه مشهد خدمت می‌کردند و هنگام حادثه در راه جلسه گروه‌های جهادی برای هماهنگی فعالیت‌های ماه رمضان بودند که هدف قرار گرفتند.

خون طلبه‌های جهادی دشمن را رسواتر می‌کند

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «۱۹۰ نماینده خواستار اخذ تضمین قطعی از آمریکا شدند» به بررسی بیانیه تعدادی از نمایندگان مجلس پرداخت و نوشت: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار اخذ تضمین‌های قطعی از طرف مقابل، در مذاکرات وین شدند. بیش از ۱۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار رعایت خطوط قرمز نظام و تأمین منافع ملت، در مذاکرات هسته‌ای شدند. به گفته فلاحی نماینده همدان در مجلس که در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان به‌منظور حمایت از این نامه بود، تاکنون بیش از ۱۹۰ نفر از نمایندگان نامه به رئیس‌جمهور را امضا کرده‌اند.

خون طلبه‌های جهادی دشمن را رسواتر می‌کند

کد خبر 566359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.