در بازی مقابل کاله به نوسان خوردیم/کار سختی مقابل سیرجان داریم

«در بازی مقابل کاله به نوسان خوردیم؛ زیرا در شروع مسابقه آن‌ها برای پیروزی با انگیزه بیشتری پا به میدان گذاشتند که موجب شد در آغاز بازی عقب بیفتیم؛ اما فاکتور تجربه، تمرین سخت و آمادگی بدنی باعث پیروزی شد.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال ذوب‌آهن در مرحله دوم پلی‌آف رودرروی کاله قرار گرفت که در دو بازی متوالی، این تیم را شکست داد و بدون اینکه کار به بازی سوم کشیده شود، به نیمه نهایی صعود کرد. گاندوها در مرحله نیمه نهایی به مصاف نظم‌آوران سیرجان می‌روند که در مرحله اول مقدماتی، دو بار به مصاف هم رفتند و در هر دو بازی، ذوب‌آهن با اختلاف کم موفق به پیروزی شد.

تیم بسکتبال ذوب‌آهن جمعه _نوزدهم فروردین‌ماه_ در نخستین بازی خود در مرحله نیمه نهایی از ساعت ۲۰ رودرروی نظم‌آوران سیرجان قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که این مرحله پنج بازی خواهد داشت و تیمی که سه پیروزی به دست آورد، به فینال راه پیدا می‌کند. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با آرمان زنگنه بازیکنان تأثیرگذار تیم بسکتبال ذوب‌آهن داشته است که در ادامه می‌خوانید:

در مرحله دوم پلی‌آف و در دومین بازی که مقابل کاله داشتید، در مقطع‌هایی از مسابقه عقب می‌افتادید ولی درنهایت پیروز شدید، دلیل این نوسان‌هایی که وجود دارد، چیست؟

کاله، بازیکنان ملی‌پوش دارد و چندسال است کنار هم کار می‌کنند. وقتی راجع به این تیم صحبت می‌کنیم، ذهنیت بیشتر افراد به سمت تیمی ضعیف می‌رود؛ در حالی که این طور نیست و کاله موفق به شکست تیم‌های بزرگ شده است. در بازی مقابل این تیم به نوسان خوردیم؛ زیرا در شروع مسابقه آن‌ها برای پیروزی با انگیزه بیشتری پا به میدان گذاشتند که باعث شد در آغاز بازی عقب بیفتیم؛ اما فاکتور تجربه، تمرین سخت و آمادگی بدنی باعث پیروزی شد. وقتی کاله را بردیم، این تفکر شکل گرفت که گویا کار خاصی انجام نداده‌ایم؛ در صورتی که این تیم عملکرد خوبی داشت و نباید آن‌ها را ضعیف خطاب کنیم. در بسکتبال ایران سطح بازیکنان و تیم‌ها تفاوت چشمگیری ندارد و خواستن و تلاش کردن، تفاوت‌ها را رقم می‌زند.

شرایط تیم بسکتبال ذوب‌آهن چگونه است، آیا این تیم شانس قهرمانی دارد؟

تمرینات خوب است. بعد از بازی با کاله، یکی دو روز استراحت داشتیم، سپس تمرینات را در اصفهان شروع کردیم. هدف باشگاه ذوب‌آهن از اول فصل، حضور در جمع چهار تیم برتر بود که در حال حاضر هم به آن رسیده‌ایم. اول فصل قرار بود با دو بازیکن خارجی به این هدف برسیم، اما تنها تیمی که در نیمه نهایی بازیکن خارجی ندارد، ذوب‌آهن است و این موضوع، جسور بودن تیم بسکتبال ذوب‌آهن را نشان می‌دهد.

مردم اصفهان از ما توقع قهرمانی دارند و این به خاطر تلاش بازیکنان و کادر فنی است. اگر در روزهای اول کسی می‌پرسید قهرمان می‌شوید یا خیر، فقط می‌گفتیم همه تلاش خود را انجام می‌دهیم؛ زیرا بیشتر تیم‌ها سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اند و بازیکنان سطح بالای خارجی جذب کرده‌اند. زمانی که با ذوب‌آهن قرارداد بستیم، گفتند دو بازیکن خارجی به جمع شما اضافه خواهد شد، اما سیاست‌گذاری باشگاه تغییر کرد و ما هم خود را با شرایط تطبیق دادیم و بهترین نتیجه را گرفتیم.

در بازی مقابل کاله به نوسان خوردیم/کار سختی مقابل سیرجان داریم

بازی با سیرجان را با توجه به اینکه دو بار مقابل این تیم به میدان رفتید، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سیرجان تیم قابل احترامی است و دو بازیکن خارجی دارد؛ یکی از این بازیکن‌ها، با استعدادترین بازیکن صربستان است که اگر اتفاقات بهتری برای او رخ می‌داد در تیم ملی این کشور فعالیت می‌کرد. دیگر بازیکن خارجی این تیم، سابقه حضور در یورو لیگ را دارد و به خاطر تصمیمات شخصی در ایران بازی می‌کند. در کنار این دو بازیکن که تأثیرگذاری زیادی دارند، بازیکنان خوب ایرانی هستند که مجموعه یکدستی را تشکیل دادند. شاید اگر اول فصل می‌گفتیم سیرجان می‌تواند مهرام را شکست دهد و به نیمه نهایی راه پیدا کند، کسی باور نمی‌کرد، اما اتفاقات رخ داده، نشان می‌دهد که سیرجان تیم قابل احترامی است و بازی سختی خواهیم داشت.

مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ برتر بسکتبال با حضور تعداد محدودی از تماشاگران برگزار می‌شود. نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

برخی تیم‌ها نسبت به این موضوع اعتراض کردند و برخی دیگر هم نظری ندارند؛ اما براساس ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا این تصمیم گرفته شده که اتفاق خوبی است و نشان می‌دهد به شرایط نرمال برگشتیم.

بازیکن خارجی در لیگ برتر بسکتبال خیلی تأثیرگذار است، اما بازیکنان ذوب‌آهن بدون کمک بازیکن خارجی به مرحله نیمه نهایی رسیدند؛ آیا می‌توان به این نتیجه رسید که سطح بازیکنان ایرانی بالا رفته است؟

نتایجی که کسب کردیم، نشان دهنده جسارت و مبارز بودن تیم بسکتبال ذوب‌آهن است. با توجه به همه سختی‌ها و مصدومیت‌ها، کارهای بزرگی انجام دادیم؛ اما قدر آن را ندانستند و به اندازه کافی بها داده نشده است.

درخصوص پرداخت مطالبات خود از سوی باشگاه صحبت کنید. آیا تا این لحظه برای موفقیت‌های اخیر تیم، پاداشی داده شده است؟

چشمداشتی به پاداش باشگاه ذوب‌آهن ندارم؛ زیرا برای اسم خودم و بعد از آن به خاطر تعهدم به باشگاه بازی می‌کنم. پرداخت‌های باشگاه به موقع انجام شده که پیمان صداقت‌نیا، سرپرست تیم زحمت زیادی کشیده است.

باشگاه ذوب‌آهن زمان زیادی بدون مدیرعامل کار خود را پیش برد و این موضوع در کار ما خیلی تأثیر داشت. بازیکنانی که در تیم بسکتبال ذوب‌آهن فعالیت می‌کنند، بزرگ هستند و به خاطر پول بازی نمی‌کنند.

گفت‌وگو از کیمیا گلپیرا _خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 566336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.