افزایش رضایت از ادغام شهرداری‌ها در دانمارک

بر اساس یک اصلاح ساختاری در سال ۲۰۰۷، تعداد شهرداری‌های دانمارک از ۲۷۱ به ۹۸ مورد کاهش داده شد. در آن زمان، گزارش‌ها حاکی از رضایت پایین شهروندان بود اما یک مطالعه اخیر نشان داده است که سطح رضایت در شهرداری‌های ادغام شده افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این نظرسنجی با بودجه و سفارش وزارت کشور و مسکن، توسط دانشگاه دانمارک جنوبی و مرکز تحقیقات علوم اجتماعی دانمارک (VIVE) با هدف ارزیابی تأثیر اصلاحات سال ۲۰۰۷ انجام شد.

(VIVE) یافته‌های نظرسنجی اخیر خود را اعلام کرد و توضیح داد که مردم پس از اصلاحات ساختاری، از دولت‌های محلی خود رضایت بیشتری پیدا کرده‌اند. به طور خاص، سطح رضایت در شهرداری‌های ادغام شده بیشترین افزایش را داشته است و از شاخص ۶.۸ به ۷.۵ از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ رسیده است؛ چراکه شهروندان تغییرات عمده‌ای را در دهه‌های اخیر تجربه کرده‌اند.

افزایش رضایت از ادغام شهرداری‌ها در دانمارک

به‌رغم چالش انطباق با اصلاحات، شهروندان از توانایی شهرداری‌های خود برای حل مشکلات رضایت بیشتری پیدا کردند. علاوه بر این، (VIVE) اعلام کرد که آن‌ها از خدمات و امکانات محلی و همچنین نحوه عملکرد دموکراسی محلی رضایت بیشتری داشتند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که مرکز تحقیقات دانمارکی از سال ۲۰۰۱ به منظور مقایسه در طول سال‌ها، نظرسنجی‌های پرسشنامه‌ای جامع متعددی را انجام داده است. با تجزیه و تحلیل این مطالعات، (VIVE) گزارش کرده است که دیدگاه شهروندان نسبت به دموکراسی محلی از اولین نظرسنجی در سال ۲۰۰۱ تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است.

کد خبر 566308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.