ورود حدود ۷۷۵ هزار مسافر به فریدن

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدن از ورود حدود ۷۷۵ هزار مسافر در نوروز۱۴۰۱ به این شهرستان خبر داد و گفت: هزار و ۵۵۰ مسافر در مراکز اقامتی شهرستان فریدن اسکان داده شدند.

محمود سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از ورود حدود ۷۷۵ هزار مسافر از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ به شهرستان فریدن خبر داد و اظهار کرد: هزار و ۵۵۰ مسافر در مراکز اقامتی شهرستان شامل یک مرکز بوم گردی، یک هتل، مهمانسرا و دو مهمان پذیر و ۵ مدرسه آموزش و پرورش اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه رودخانه پلاسجان فریدن از جاذبه‌های گردشگری فریدن است، گفت: از ۱۳۰ اثر تاریخی شهرستان فریدن تاکنون ۳۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدن با بیان اینکه این شهرستان ۱۰ اثر تاریخی ملموس دارد که معروف‌ترین کلیسای استیاتوس، حمام تاریخی و دستکندها با ۳۰۰ سال قدمت است، افزود: تکمیل پرونده کلیسای استیپانوس برای ثبت در فهرست آثار ملی انجام شده است.

سلیمی با بیان اینکه در شهرستان فریدن ۹۰ هنرمند در ۸ واحد صنایع دستی در رشته‌های خاتم کاری، چرم دوزی، معرق، منبت، ملیله دوزی، جاجیم و گلیم‌بافی، سفالگری و غیره فعالیت می‌کنند، گفت: سال ۱۴۰۰ تسهیلات صنایع دستی شهرستان ۶۰۰ میلیون تومان بوده است، هنر دستی جاجیم و گلیم‌بافی فریدن بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد.

وی گفت: کمبود اعتبار مرمت آثار تاریخی و موزه مردم شناسی، عدم تخصیص اعتبارات توازن، عدم ارتقا نمایندگی به اداره میراث فرهنگی از ضعف‌ها شهرستان فریدن است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدن گفت: سال ۱۳۹۴ موزه مردم شناسی فریدن تأسیس و آثار ادوات کشاورزی، صنایع دستی و لوازم خانگی گذشتگان در آن نگهداری و نمایشی از فرهنگ و تمدن فریدن است که هر سال در ایام نوروز مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

کد خبر 566255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.