روند تعادلی بیت کوین بر فراز سطح ۴۵ هزار دلار

در صورت از دست دادن کف ۴۵ هزار دلار سناریو روند صعودی نقض می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۶ هزار و ۶۲۵ دلار

تغییرات: رشد ۰.۸۸ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۵۱۷ دلار

تغییرات: رشد ۰.۱۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۵۲ دلار و ۶۸ سنت

تغییرات: رشد ۰.۹۲ درصدی

ریپل (XRP): ۰۸۲۴ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۵۴ درصدی

کاردانو (ADA): ۱.۲۰ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۹۸ درصدی

سولانا (SOL): ۱۳۲ دلار و ۶۵ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۶۷ درصدی

ترا (Tera): ۱۱۵ دلار و ۹۳ سنت

تغییرات: رشد ۱.۶۵ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۹۵ دلار و ۹۹ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۰۸ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۵۲ دلار

تغییرات: رشد ۵.۰۸ درصدی

پولکادات (DOT): ۲۲ دلار و ۸۶ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۰۸ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

روند تعادلی بیت کوین بر فراز سطح ۴۵ هزار دلار

حمایت: ۴۵ هزار دلار

مقاومت: ۵۰ هزار دلار

پیش بینی: بیت کوین با عبور از مقاومت ۴۵ هزار دلار یکی از مهم‌ترین سطوح را از پیش روی خود برداشت و پیش بینی می‌شود که بتواند تا سطح ۵۰ هزار دلار که مقاومت بعدی خود است حرکت کند، در آخرین حرکت بیت کوین شاهد پولبک به سطح ۴۵ هزار دلار هستیم و این الگو می‌تواند به ما اطمینان خاطری در خصوص ادامه روند بدهد. در صورت از دست دادن کف ۴۵ هزار دلار سناریو روند صعودی نقض می‌شود.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

روند تعادلی بیت کوین بر فراز سطح ۴۵ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۷۶ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۹۱ درصد
  • دامیننس تتر: ۳.۸۲ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۵۲ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۴۸ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۹۱ درصد
  • دامیننس سولانا: ۲.۰۱ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۷ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: دو هزار و ۱۲۳ میلیارد دلار

روند تعادلی بیت کوین بر فراز سطح ۴۵ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۵۳ واحد. منطقه طبیعی

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

روند تعادلی بیت کوین بر فراز سطح ۴۵ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

روند تعادلی بیت کوین بر فراز سطح ۴۵ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

کاهش حجم معاملات در هند بعد از وضع مالیات ۳۰ درصدی بر ارزهای دیجیتال

بنا بر گزارش‌ها، وضع مالیات ۳۰ درصدی بر سود حاصل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال سبب شده حجم معاملات این حوزه به طور میانگین ۱۵ درصد کاهش یابد. حجم معاملات در وزیرکس که بزرگترین صرافی هند به شمار می‌رود از ۲۰۸ میلیون دلار به زیر ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است. گفتنی است هند از ماه آینده میلادی مالیاتی یک درصدی را برای هر تراکنش ارز دیجیتالی اخذ خواهد کرد. این وضعیت احتمالاً به کاهش هر چه بیشتر حجم معاملات تریدرهای فعال بازار منجر می‌شود.

سناتور آمریکایی: بیت کوین در آینده نزدیک به ارز تبدیل می‌شود

سناتور سینتیا لومیس در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد بیت کوین در آینده نزدیک به یک ارز تبدیل می‌شود.بیت کوین در حال حاضر همانند احشام، گندم و طلا به عنوان یک کالا محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: «بیت کوین بالاخره به ابزاری جهت پرداخت هزینه‌ها تبدیل می‌شود و این مسئله به سرعت رخ خواهد داد.» وی همچنین افزود در سبد سرمایه خود بیت کوین دارد و آن را یک کالا می‌داند.

تعدادی از کاربران کیف پول لجر از شرکت سازنده آن شکایت کرده‌اند

تعدادی از کاربران شاپیفای (Shopify)، پلتفرم تجارت الکترونیک جهانی و سازنده کیف پول سخت افزاری (Ledger)، از این شرکت به‌دلیل «عدم‌موفقیت در جلوگیری از نقض گسترده داده‌ها در سال ۲۰۲۰» شکایت کرده‌اند. آنها شکایت خود را در ایالات متحده ثبت و ادعا کرده‌اند که شاپیفای یک هفته قبل از اینکه نقض داده‌ها را به مشتریانش اطلاع دهد، از این واقعه خبر داشته است.

آنها می‌خواهند نوع دقیق اطلاعات لو رفته و خسارت‌های مربوطه را دریافت کنند. دادگاه منطقه‌ای ایالات دلاویر (Delaware) در ۱ آوریل (۱۲ فروردین) ادعا کرد که شاپیفای چندین بار نتوانسته است از هویت مشتریان خود محافظت کند.

بیتمکس: اخراج ۲۵ درصد از کارمندان خللی در کار صرافی ایجاد نمی‌کند

به گزارش نشریه «The Block» صرافی بیتمکس هفته گذشته به ۷۵ نفر از کارکنان خود اعلام کرد تا پایان آوریل آنها را اخراج خواهد کرد. بیتمکس تأکید کرده اخراج این افراد خللی در عملیات آن ایجاد نمی‌کند و فعالیت‌ها طبق روال عادی ادامه خواهد یافت. بیتمکس با اخراج این افراد حدوداً ۲۵ درصد از نیروی کار خود را کاهش داده است.

شرکت کوین بیس در حوزه ارزهای دیجیتال هند سرمایه‌گذاری می‌کند

کوین بیس ونچرز (Coinbase Ventures)، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت کوین بیس، از طرح خود برای سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری در پروژه‌های نوین مرتبط با ارزهای دیجیتال و وب ۳.۰ متعلق به هند خبر داده است. برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس، در یک پست وبلاگی اعلام کرده است این شرکت قصد دارد از استعدادهای نرم‌افزاری کشور هند که با صنعت ارزهای دیجیتال و وب ۳.۰ مرتبط هستند بهره ببرند و به تسریع اهداف اقتصادی و مالی این کشور کمک کنند. تصمیم کوین بیس در حالی گرفته می‌شود که کشور هند مالیات ۳۰ درصدی روی فعالیت‌های حوزه ارزهای دیجیتال گذاشته است.

هکر شبکه رونین ۱ ٬ ۴۰۰ واحد اتریوم به یک میکسر منتقل کرد

هکر شبکه رونین پس از حمله بی‌سابقه ۶۲۵ میلیون دلاری، صبح دوشنبه حدود ۱٬۴۰۰ اتریوم به ارزش تقریباً ۴.۹ میلیون دلار را به میکسر تورنادو کش (Tornado Cash) منتقل کرده است. هکر این اتریوم‌ها را در ۱۴ تراکنش منتقل کرده و همچنین داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که آدرس اصلی اتریوم هکر بیش از ۲٬۰۰۱ اتریوم در دو تراکنش دیگر به آدرسی متفاوت در ساعات اولیه صبح انتقال داده است. در حال حاضر آدرس لورفته این هکر تنها ۶۰۰ اتریوم به ارزش ۲ میلیون دلار نگهداری می‌کند و کیف پول اصلی او حاوی بیش از ۱۷۳٬۰۰۰ توکن با ارزش تقریبی ۶۰۷ میلیون دلار است.

ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام توئیتر را خرید

طبق گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که دقایقی قبل منتشر شد، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ۹.۲ درصد از سهام شرکت توئیتر را خریداری کرده است. پس از انتشار این خبر، قیمت هر سهم توئیتر در بازار بورس ۲۶ درصد افزایش یافت و به ۴۹.۷۹ دلار رسید.

قیمت کاردانو از ۱.۲۲ دلار عبور کرد

ساعاتی قبل قیمت کاردانو پس از تقریباً چهار روز مجدداً به بالای ۱.۲۲ دلار رسید. این جهش بلافاصله با اصلاحی از ۱.۲۳ دلار به ۱.۱۹ همراه شد. این در حالی است که طبق داده‌های دیفای لاما، در کمتر از یک ماه گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار توکن «ADA» جذب پروژه‌های دیفای فعال در شبکه کاردانو شده است.

مشارکت یک اینفلوئنسر فرانسوی با پروژه کلاهبرداری ۹۶۰ هزار دلاری

اخیراً یکی از کاربران فضای ارزهای دیجیتال که شغل خود را «کارآگاه درون‌زنجیره‌ای» معرفی می‌کند، اطلاعاتی در مورد کلاهبرداری دیگری در حوزه NFTها فاش کرده است. بر اساس اطلاعات او، لوران کوریرا (Laurent Correira)، یکی از چهره‌های مشهور فضای مجازی در فرانسه، در پروژه NFT بیلیونر داگز کلاب (Billionaire Dogs Club) مشارکت داشته است.

این پروژه در ابتدا قرار بود حاوی ۶٬۵۰۰ NFT باشد، اما با استقبال‌نشدن از آن حجم عرضه تا حدود ۲٬۰۰۰ NFT کاهش پیدا کرد و همچنین یک هفته پس از فروش ۹۶۰٬۰۰۰ دلاری، شبکه‌های اجتماعی تیم توسعه‌دهنده حذف شدند. داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند کوریرا بیش از ۴۰۰٬۰۰۰ دلار از این پروژه به دست آورده است و در کیف پول عمومی خود نگهداری می‌کند.

میانگین کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم دوباره افزایش یافت

در حالی که کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم در چند وقت اخیر به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته بود، روز سوم آوریل (چهاردهم فروردین) بار دیگر افزایش یافت. کارمزد شبکه اتریوم اواسط ماه مارس (اسفند) به کمترین میزان خود، یعنی ۵.۹۸ دلار برای هر تراکنش رسیده بود، اما اکنون به حدود ۰.۰۰۵۶ اتریوم یا ۱۹.۵۷ دلار به ازای هر انتقال رسیده است.

اوج کارمزد شبکه اتریوم مربوط به دهم ژانویه (بیستم دی) با ۵۲ دلار به ازای هر تراکنش است. با این حال، افزایش کارمزد تنها مربوط به لایه اول اتریوم نمی‌شود و شبکه‌های لایه دوم نیز با افزایش کارمزد روبه‌رو شده‌اند.

کمیسیون بورس استرالیا نسبت به فعالیت اینفلوئنسرهای فضای مالی هشدار داد

کمیسیون بورس و سرمایه‌گذاری استرالیا اخیراً در بیانیه‌ای نسبت به رفتار و تبلیغ‌های چهره‌های مشهور فضای مجازی در حوزه مالی هشدار داده است. با وجود اینکه بیانیه اخیر کمیسیون بورس اشاره مستقیمی به ارزهای دیجیتال نمی‌کند، می‌تواند تأثیر چشمگیری بر صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشد.

طبق این اطلاعیه، این افراد مشهور نسبت به محتوای خود در رابطه با حوزه مالی باید دقت داشته باشند، اطلاعات غلط به سرمایه‌گذاران ندهند و خدمات مالی بدون مجوز را تبلیغ نکنند. مجازات توجه‌نکردن به هشدارهای کمیسیون بورس می‌تواند منجر به میلیون‌ها دلار جریمه برای شرکت‌ها و تا پنج سال زندان برای این افراد شود.

نقشه بازار رمز ارزها

روند تعادلی بیت کوین بر فراز سطح ۴۵ هزار دلار

کد خبر 566227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.