تاکید بر شکوفا شدن استعدادهای گمنام تورنمنت‌ها/توجهات به یک‌ماه معطوف نمی‌شود

کارشناس و پیشکسوت فوتسال کشور و اصفهان گفت: توجه به ستاره‌ها معطوف به یک ماه و تورنمنت خاص نیست بلکه باید نفراتی که در این مسابقات شرکت می‌کنند جذب باشگاه‌های مختلف شوند و همین باعث بالا رفتن انگیزه جوانان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد باغبانباشی در رابطه با برگزاری جام مولای عرشیان که همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر در اکثر رده‌های سنی این مسابقات برگزار شود اقدام بسیار پسندیده‌ای خواهد بود. هرسال در ماه مبارک رمضان چنین مسابقاتی توسط شهرداری انجام می‌شد، تورنمنت‌هایی که جوانان از آن استقبال می‌کنند و این باعث می‌شود شور و نشاط ورزشی در مدت یک‌ماه به جامعه تزریق شود.

وی در ادامه افزود: انجام بازی فوتسال نیز در میان اقشار جامعه به‌صورت هفتگی جا افتاده و اکثر مردم شرایطی را مهیا می‌کنند که کنار یکدیگر به ورزش کردن بپردازند.

این کارشناس با سابقه فوتسال اصفهان در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان به بهبود مسابقاتی از این دست کمک کرد، گفت: برای انجام اقدامات اصولی باید تمامی امکانات لازم را فراهم کنیم. برگزاری مسابقات در این یک‌ماه و سپس رها کردن استعدادها اهمیت ویژه‌ای ندارد، توجه به ستاره‌ها معطوف به یک ماه و تورنمنت خاص نیست بلکه باید نفراتی که در این مسابقات شرکت می‌کنند جذب باشگاه‌های مختلف شوند و همین باعث بالا رفتن انگیزه جوانان می‌شود.

باغبانباشی با تاکید بر وجود ستاره‌های آینده‌دار در استان اصفهان تصریح کرد: استعدادهای مختلفی در سطح استان اصفهان وجود دارند که باید مورد استفاده قرار بگیرند. بازیکنان گمنام و خیابانی زیادی در سطح جامعه هستند که برای دیده شدن وارد این مسابقات می‌شوند و قطعاً مسئولانی که این مسابقات را زیر نظر دارند باید دیدگاهی گسترده نسبت به مسابقات و استعدادها داشته باشند.

وی با اشاره به ضعف استفاده از ظرفیت‌های جوانان استان در سال‌های گذشته با ارائه راهکاری خاطرنشان کرد: بازیکنان اصفهانی در چند سال اخیر در بین تیم‌های استان رشد زیادی نکرده‌اند، باید آنان جذب تیم‌های لیگ‌برتری شوند و باشگاه‌ها از ظرفیت آنان استفاده کنند. باید زیرساخت‌ها در این زمینه فراهم شود تا پس از بومی‌گرایی از این استعدادها در مسابقات بزرگ و مهم استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتسال سپاهان اصفهان در پایان گفت: باید کارگروهی توسط هیئت فوتبال یا شهرداری استان ایجاد شود تا به بازیکنان قابل‌قبول و مستعد توجه کنند و با القای انگیزه به تمامی جوانان، در سال‌های پیش‌رو بیش از پیش شاهد پیدایش و درخشش ستاره‌های نوظهور در سطح استان اصفهان باشیم.

کد خبر 566225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.