عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۶ فروردین

در این بسته خبری در مورد معرفی مانیتور منحنی ۳۰ اینچی ردمی، معرفی تبلت پرچمدار آنر در اردیبهشت و خرداد، رونمایی ریلمی پد مینی با نمایشگر ۸.۷ اینچی و افشای مشخصات گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

پیاده‌سازی قابلیت شناسایی ردیاب بلوتوث داخل اندروید

این ویژگی به کاربران اندرویدی این امکان را می‌دهد تا ایرتگ‌های نزدیک خود را پیدا کنند.

گوگل قابلیت تشخیص ردیاب بلوتوث را مستقیماً به اندروید اضافه خواهد کرد.

گجت‌ها و محصولات الکترونیکی روزبه روز در حال پیشرفت هستند. AirTag‌ها ردیاب‌های بلوتوثی شرکت اپل هستند که می‌توان از آن‌ها برای ردیابی وسایلی که در معرض گم شدن هستند مانند کیف، کلید و حتی حیوانات خانگی استفاده کرد. این محصول نگرانی‌هایی در برخی افراد در خصوص استفاده از این دستگاه برای ردیابی آن‌ها ایجاد کرده است. به همین منظور سازندگان ایرتگ‌های اپل اقداماتی برای مقابله با سواستفاده از این محصول انجام داده اند.

خبرهای خوشی درباره پرتاب ماهواره در راه است

عیسی زارع پور در خصوص برنامه‌های مربوط به پرتاب ماهواره‌های ایرانی در وزارت ارتباطات گفت: یکی از آخرین مصوباتی که در شورای عالی فضایی داشتیم این بود که در سال ۱۴۰۱ ما فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو را به تثبیت برسانیم.

وی تاکید کرد: بیشتر این ماهواره‌های ایرانی برای لایه لئو هستند و در صورت تثبیت فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو این امکان فراهم می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره توانایی کشور در زمینه تولید پرتابگر افزود: اگر فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو تثبیت شود می‌توانیم تمام این ماهواره‌ها را در مدار قرار بدهیم.

خرید فالوور اینستاگرام افزایش فوری با فالوجت

خرید فالوور اینستاگرام و افزایش فوری فالوور را با فالوجت تجربه کنید.

خرید فالوور اینستاگرام و افزایش فوری فالوور را با فالوجت تجربه کنید. فالوجت از ارائه دهندگان فالوور اینستاگرام در کشور است که علاوه بر خدمات مذکور، اطلاعات بسیاری را در این زمینه برای افزایش اطلاعات عمومی کاربران در سطح اینترنت منتشر می‌کند. در همین راستا شما می‌توانید برای خرید فالوور اینستاگرام و افزایش فوری تعداد فالوورهای خود با فالوجت تماس بگیرید.

اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست که افراد و کمپانی‌های مختلف صفحات خود را در این شبکه اجتماعی راه اندازی کرده اند. بسیاری از افراد خواهان خرید فالوور اینستاگرام افزایش فوری هستند که برای این منظور می‌توانند به فالوجت مراجعه کنند. کافیست با ما تماس بگیرید و سوالات خود را در زمینه خرید فالوور اینستاگرام از ما بپرسید.

گوگل آپدیت ماه آوریل را برای دستگاه‌هایش منتشر کرد

گوگل طبق معمول هر دوشنبه اول ماه میلادی، بروزرسانی ماه آوریل را برای گوشی‌های هوشمند پیکسل سازگار، منتشر کرده است. برای اولین گوشی‌های پیکسل ۶ و ۶ پرو نیز همزمان با گوشی‌های دیگر، به‌روزرسانی ماهانه دریافت می‌کنند.

امیدواریم این نشانه خوبی باشد، به این معنی که اشکالات کمتری در نسخه‌های نرم افزاری ۶ و ۶ پرو وجود خواهد داشت، اما باید دید. در حال حاضر آنچه واضح بوده، این است که به‌روزرسانی ماه آوریل هزاران آسیب‌پذیری امنیتی پرخطر را برطرف می‌کند، بنابراین باید به محض ظاهر شدن آن در تلفن خود، آن را نصب کنید. با این حال، ممکن است روزها (یا حتی هفته‌ها) طول بکشد.

به غیر از اصلاحات امنیتی، این به‌روزرسانی برخی بهبودهای دیگر را نیز برای پیکسل‌ها به همراه دارد. عملکرد شارژ بی‌سیم «با لوازم جانبی خاص» (بدون نام) باید بهتر باشد، در حالی که پیش‌نمایش دوربین جلو دیگر بزرگ‌نمایی شده «در برخی اپلیکیشن ها» ظاهر نمی‌شود و صفحه سبز رنگی که گهگاه در پیش‌نمایش دوربین ظاهر می‌شد، نیز از بین رفته است. این موارد فقط برای پیکسل ۶ و ۶ پرو اعمال می‌شود.

تبلت پرچمدار آنر احتمالاً در بازه اردیبهشت و خرداد معرفی خواهد شد

تبلت نسل بعدی آنر به احتمال زیاد به نسخه تبلت تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مجهز خواهد شد.

برنامه آنر برای رونمایی از محصولات خود در ماه مه میلادی مصادف با بازه زمانی اردیبهشت خرداد ۱۴۰۱ حاکی از آن است که این تولیدکننده قصد دارد در کنار یک سری لپتاپ جدید، از یک تبلت پرچمدار نیز رونمایی خواهد کرد.

بر طبق گزارش جدید از طرف یکی از افشاگران برجسته، تبلت پرچمدار آنر با تراشه قدرتمندی عرضه خواهد شد که آن را به یکی از قوی‌ترین تبلت‌های بازار بدل خواهد کرد. البته باید اشاره کرد که در این گزارش نام تراشه تبلت جدید آنر ذکر نشده است ولی به احتمال زیاد این تراشه نسخه قدرتمندتر تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ با فرکانس پردازنده بالاتر خواهد بود که تنها برای تبلت‌ها و نوت‌بوک‌های کم مصرف عرضه خواهد شد و به گوشی‌های هوشمند راه نخواهد یافت.

ریلمی پد مینی با نمایشگر ۸.۷ اینچی رسماً رونمایی شد

جدیدترین تبلت ریلمی با قیمت پایه ۲۰۰ دلاری به فروش خواهد رسید.

جدیدترین تبلت ریلمی موسوم به ریلمی پد مینی که نسخه ضعیف‌تر و ارزان‌تر برادر بزرگ‌تر خود یعنی ریلمی پد محسوب می‌شود رسماً رونمایی شد و از مشخصاتی مانند نمایشگر ۸.۷ اینچی، شارژ سریع و پردازنده هشت هسته‌ای بهره خواهد برد و در دو نسخه حافظه و حافظه داخلی با پشتیبانی از LTE در دسترس قرار خواهد گرفت.

طبق اعلام رسمی ریلمی، قلب تپنده جدیدترین تبلت این تولیدکننده تراشه میان‌رده Unisoc T۶۱۶ است که از پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی مالی G۵۷ MP۱ بهره می‌برد. به علاوه، این تراشه با دو مدل حافظه رم ۳ و ۴ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی همراه خواهد بود.

پردازنده‌های شش هسته‌ای محبوب ترین در بین گیمرها شدند

تازه‌ترین آمار ارائه شده از دو تحول بزرگ در بازار پردازنده و کارت گرافیک است. حالا پردازنده‌های شش هسته‌ای محبوب‌ترین در بین گیمرها هستند و کارت گرافیک GeForce RTX ۲۰۶۰ انویدیا هم برای جایگاه نخست خیز بر داشته است.

بر همین اساس حالا پردازنده‌های شش هسته‌ای محبوب‌ترین در بین گیمرها هستند و پردازنده‌های چهار هسته‌ای را کنار زده‌اند. به طور دقیق‌تر حالا ۳۴.۲۲ درصد از کاربران استیم از پردازنده‌های شش هسته‌ای و ۳۳.۷۴ درصد از پردازنده‌های چهار هسته‌ای استفاده می‌کنند.

سرعت محبوبیت پردازنده‌های شش هسته‌ای و به دست گرفتن جایگاه اول بازار حیرت انگیز است. پیش از این پردازنده‌های چهار هسته‌ای در بین ۴۱.۶۱ درصد از کاربران استیم یکه تاز بودند.

مانیتور منحنی ۳۰ اینچی ردمی با قیمت ۲۰۴ دلار معرفی شد

مانیتور گیمینگ منحنی ۳۰ اینچی ردمی نرخ نوسازی ۲۰۰ هرتز و وضوح WFHD دارد و فضای رنگی بالایی را پوشش می‌دهد.

شیائومی مانیتور گیمینگ منحنی جدیدش تحت برند ردمی را رونمایی کرد. به‌نقل از نوت‌بوک‌چک، مانیتور ۳۰ اینچی که اکنون در وب‌سایت فروشگاه آنلاین چینی JD.com فهرست شده است، انحنای صفحه ۱۸۰۰R، نسبت تصویر ۲۱:۹ و وضوح WFHD دارد. همان‌طور که مطالب بازاریابی شیائومی نشان می‌دهد، وضوح WFHD به ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل اشاره دارد که معمولاً پایین‌ترین وضوح در فرمت‌های فوق عریض محسوب می‌شود.

اپلیکیشن RealityScan اپیک با توانایی ایجاد مدل‌های سه بعدی از تصاویر گوشی

اپیک گیمز اپلیکیشن جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرده است که می‌تواند مدل‌های سه‌بعدی اشیا را از مجموعه‌ای از عکس‌های گوشی هوشمند بسازد. ایده این است که می‌توانید از اپلیکیشنی به نام RealityScan برای اسکن یک شیء در دنیای واقعی – مثلاً یک صندلی – استفاده کنید و سپس اسکن آن شیء را در بازی یا پروژه خود بیاورید.

ویدئوی یوتیوب منتشر شده از نحوه کارکرد آن، نشان می‌دهد شخصی یک صندلی قهوه‌ای را اسکن می‌کند که نتیجه آن شبیه یک مدل سه‌بعدی دست‌ساز به نظر می‌رسد. این اپلیکیشن در حال حاضر به صورت نسخه آزمایشی اولین بار از طریق پلتفرم TestFlight اپل در دسترس است که برای ۱۰۰۰۰ کاربر باز خواهد بود.

مشخصات گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲ شیائومی افشا شد

به تازگی گزارش‌های جدیدی در رابطه با گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲ شیائومی منتشر و برخی از مشخصات این سری محبوب افشا شده است.

سری ردمی نوت هم معروف‌ترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی را شامل می‌شود. سال گذشته سری ردمی نوت ۱۱ در مدل‌های مختلفی در دسترس قرار گرفت و اکنون اطلاعاتی در رابطه با سری ردمی نوت ۱۲ منتشر شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ظاهراً ردمی نوت ۱۲ در سه مدل استاندارد، پرو و پرو پلاس در دسترس قرار خواهد گرفت و هر سه گوشی از این سری به پردازنده‌های مدیاتک مجهز خواهند شد که این روزها فوق‌العاده عملکرد خوبی در زمینه‌های مختلف از خود به نمایش گذاشته‌اند.

کد خبر 566188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.