ناهماهنگی و سوء‌مدیریت باعث حواشی بازی ایران و لبنان بود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از بررسی وقایع رخ داده پیش از برگزاری بازی مقدماتی جام جهانی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد خبرداد.

روح‌الله نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستور کار این جلسه پیرو مأموریت ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به کمیسیون، بررسی وقایع رخ داده پیش از برگزاری بازی مقدماتی جام جهانی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد بود. در جریان مسابقه مقدماتی جام جهانی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برخی از هواداران تیم ملی از ساعتی قبل از برگزاری مسابقه در مقابل این ورزشگاه تجمع کرده و منتظر بودند تا پس از باز شدن درب‌ها بتوانند وارد ورزشگاه شوند. در این میان برخی بانوان علاقه‌مند به تیم ملی هم که بلیت مسابقه را تهیه کرده بودند در مقابل ورزشگاه حضور داشتند اما ممانعت از ورود آنها به ورزشگاه سبب اعتراض آنها شد.

وی افزود: با توجه به باز شدن درب شرقی ورزشگاه از حدود چهار ساعت قبل از شروع مسابقه، برخی هواداران مرد توانستند وارد ورزشگاه شوند اما بانوان هوادار نتوانسته‌اند مجوز ورود به ورزشگاه را پیدا کنند که منجر به بروز بعضی حواشی شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: در این جلسه که وزیر ورزش و جوانان، سردار میراحمدی معاون امنیتی وزارت کشور به نمایندگی از وزارت کشور، رئیس و برخی اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و جانشین اطلاعات نیروی انتظامی به نمایندگی از نیروی انتظامی حضور داشتند، گزارش دستگاه‌ها ارائه شد و جمع‌بندی نهایی توسط معاون امنیتی وزارت کشور صورت پذیرفت. در همین رابطه معاون امنیتی وزارت کشور اعلام کرد جمع‌بندی گزارش به رئیس‌جمهور نیز ارائه شده است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا به نظر نماینده وزارت کشور در جمع‌بندی گزارش مذکور، عدم‌هماهنگی و سوء‌مدیریت برخی دستگاه‌ها منجر به وقوع حادثه شده است.

نجابت افزود: از جمله تخطی‌های صورت‌گرفته توسط فدراسیون فوتبال، دعوت حدود چهار هزار نفر از افراد مختلف جهت تماشای مسابقه بوده است که فراتر از ظرفیت پیش‌بینی شده مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا بوده و علاوه بر بلیت‌های فروخته شده جمعاً به تعداد ۱۲ هزار نفر بوده است. البته آنچه در ورزشگاه مشاهده شده است حضور جمعیت قریب ۲۳ هزار نفری در ورزشگاه بوده است که بسیاری از افراد نیز فاقد بلیت بوده‌اند.

وی ادامه داد: در نهایت پس از گزارش دستگاه‌ها بنا شد ظرف ۴۸ ساعت آینده، دستگاه‌ها همه مدارک، مستندات و صورت جلسات را برای کمیسیون ارسال کنند و کمیسیون گزارشی جهت قرائت در صحن آماده کند و در صورت نیاز یک هیئت تحقیق و تفحص به صورت میدانی با بازدید از ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد گزارشی را آماده کند.

کد خبر 566179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.