ورود ۳ میلیون و ۴۳۶ هزار گردشگر به استان هرمزگان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: از بیست‌وششم اسفند ۱۴۰۰ تا چهاردهم فروردین سال جاری سه میلیون و ۴۳۶ هزار و ۸۵۳ نفر وارد استان هرمزگان شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سهراب بناوند امروز _سه‌شنبه، شانزدهم فروردین‌ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از بیست‌وششم اسفند ۱۴۰۰ تا چهاردهم فروردین سال جاری سه میلیون و ۴۳۶ هزار و ۸۵۳ نفر وارد استان هرمزگان شدند؛ بر همین اساس مجموع تردد خودرو به جزایر ۵۸۶ هزار و ۳۰۴ خودرو و مجموع تردد مسافر به جزایر ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۸ نفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان با بیان اینکه بازدید و نظارت بر تأسیسات گردشگری استان با هدف خدمات‌رسانی بیشتر به مسافران و گردشگران نوروزی افزایش یافت، افزود: در همین زمان ۳۸۱ بازدید نظارتی از اماکن تحت پوشش این اداره کل انجام شد که از این تعداد ۴۳ فقره تشویق، ۹۶ مورد تذکر و ۱۹ اخطار صادر شد.

وی مجموع اقامت در استان هرمزگانبه‌جز مناطق آزاد کیش و قشم را سه میلیون و ۵۵۱ هزار و ۲۱۴ نفر برشمرد و گفت: جمع اقامت در استان هرمزگان با مناطق آزاد کیش و قشم هفت میلیون ۱۳۴ هزار و ۹۶۳ نفر است.

بناوند در خصوص ستاد استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی ادامه داد: به همت شهرداری و مدیریت فرمانداری بندرعباس در تاریخ بیست‌وهفتم اسفند ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی شهر بندرعباس افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان اضافه کرد: ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی همه مراکز شهرستان‌های استان نیز برپا شد که خدمات مورد نیاز گردشگران و مسافران مانند راهنمایی به محل‌های اسکان ایمن و معرفی جاذبه‌های گردشگری را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به استقبال از مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر بندرعباس اظهار کرد: هم‌زمان با تحویل سال نو از اولین مسافران و گردشگران ورودی به شهر بندرعباس با اهدای گل و شیرینی و بسته‌های فرهنگی در فرودگاه، راه‌آهن و اسکله شهید حقانی استقبال شد.

بناوند در خصوص معرفی صنایع‌دستی استان هرمزگان به مسافران و گردشگران نوروزی تصریح کرد: در شهرستان‌های این استان نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در قالب ۱۰۰ غرفه از بیست‌وهفتم اسفند تا دوازدهم فروردین برگزار شد و در کنار این نمایشگاه‌ها غرفه‌هایی نیز برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و پخت غذاهای محلی برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به برگزاری نوروزگاه در استان اظهار کرد: رویداد نوروزگاه در بندرعباس و مراکز شهرستان‌ها هر شب از بیست‌وهفتم اسفندماه ۱۴۰۱ تا دوازدهم فروردین‌ماه سال جاری با هدف معرفی آئین، رسوم و فرهنگ مردم استان هرمزگان برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین استراحتگاه‌های بین‌راهی عشایری (سیاه‌چادر) برای جذب بیشتر گردشگران و مسافران در شهرستان حاجی‌آباد راه‌اندازی شد.

بناوند آمار بازدید از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی را دو میلیون و ۹۶ هزار و ۷۳۵ نفر دانست و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۵۷ هزار و ۷۵۷ نفر از اماکن تاریخی، ۷۳۹ هزار و ۲۴۱ نفر از اماکن تفریحی، ۴۳۴ هزار و ۱۴۶ نفر از اماکن طبیعی، ۸۵ هزار و ۱۴۵ نفر از اماکن سلامت، ۵۵۵ هزار و ۷۵۱ نفر از اماکن مذهبی و ۷۹۳۲ نفر از موزه‌ها بازدید کردند.

کد خبر 566138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.