تاثیر طولانی مدت ویروس کرونا بر اعصاب محیطی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ممکن است ویروس کرونا برای مدت طولانی باعث بروز مشکلات عصبی شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری طولانی مدت ویروس کرونا بر اعصاب محیطی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از هزار و ۵۵۰ بیمار را یک دوره ۱۰ ماهه در اوایل پاندمی مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ تا چندین ماه پس از بهبود یافتن از بیماری، درگیر علائمی مانند بی حسی و سوزن سوزن شدن دست‌ها و پاها شدند. احتمال بروز این علائم در میان افرادی که نتیجه آزمایش کووید -۱۹ آن‌ها مثبت بود، سه برابر بیشتر از افرادی بود که آزمایش آن‌ها منفی اعلام شده بود. تقریباً ۳۰ درصد بیمارانی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند، در زمان تشخیص مشکلات نوروپاتی را نیز گزارش کردند.

به گفته محققان، تقریباً شش تا هفت درصد این افراد بین دو هفته تا سه ماه درگیر مشکلات نوروپاتی بودند، این موضوع نشان می‌دهد که ویروس کرونا ممکن است اثرات طولانی مدتی بر اعصاب محیطی داشته باشد. متخصصان معتقدند که ویروس‌ها می‌توانند به اعصاب آسیب وارد کنند، بنابراین عفونت‌های ویروسی دیگر مانند HIV و زونا نیز با نوروپاتی محیطی مرتبط هستند. صرف‌نظر از علت بروز مشکلات نوروپاتی، درمان آن مشابه است.

کد خبر 566134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.