۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
سویه جدید مسری‌تر از امیکرون

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که جهش جدید ویروس کرونا که XE نام دارد، تقریبا ۱۰درصد بیشتر از امیکرون انتقال پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که XE، یک سویه جدید از دو زیرمجموعه BA.۱ و BA.۲ است و همچنان مربوط به جهش امیکرون است. به نظر می‌رسد که این سویه جدید تقریباً ۱۰ درصد بیشتر از زیرسویه BA.۲ امیکرون قابلیت انتقال‌پذیری دارد. پیش از این، زیرسویه BA.۲ امیکرون مسری‌ترین سویه شناخته شده بوده است.

بیشتر بخوانید: زیرسویه جدید امیکرون XE چقدر نگران‌کننده است؟

سویه جدید XE برای اولین بار در اواسط ماه ژانویه در بریتانیا شناسایی شد و مشخص شد که میزان انتقال‌پذیری آن ۱۰ درصد بیشتر از زیرسویه BA.۲ است. به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، هم‌اکنون گونه فرعی BA.۲ سویه غالب ویروس کرونا در سراسر جهان شناخته شده است که تقریباً ۸۶ درصد از موارد توالی شده را تشکیل می‌دهد.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که از زمان شناسایی سویه جدید XE در بریتانیا تا کنون، بیش از ۶۰۰ مورد ابتلاء به این سویه جدید تأیید شده است. هنوز اطلاعات کافی و دقیقی در مورد شدت بیماری ناشی از این سویه جدید و اثربخشی واکسن‌های کرونا بر آن در دسترس قرار نگرفته است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که علاوه بر XE، سویه جدید دیگری به نام XD که ترکیبی از دلتا و امیکرون است، شناسایی شده است که بیشتر در فرانسه، دانمارک و بلژیک مشاهده شده است.

کد خبر 566133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.