طرح شورای کرج برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: استقرار خانه‌های خلاقیت و نوآوری در اماکن فرهنگی و آموزشی می‌تواند از طرف شهرداری‌ها برای کمک به این شرکت‌ها انجام شود.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شورای اسلامی شهر از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت و استقبال می‌کند، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند مدیریت شهری کرج را در رسیدن به شهری هوشمند یاری کنند؛ چرا که دست‌یابی به این مهم برای کلان‌شهر کرج حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: حوزه حمل‌ونقل و پسماند، بازاری بزرگ برای استارت‌آپ‌ها و از جمله مسائل اساسی شهر است و در این حوزه می‌توان از شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: استقرار خانه‌های خلاقیت و نوآوری در فرهنگسراها و استقرار آنها در اماکن آموزشی می‌تواند از طرف شهرداری‌ها برای کمک به این شرکت‌ها انجام شود.

وی افزود: پروژه‌های اتوبوس و موتور سیکلت برقی و تاکسی‌های هیبریدی، طراحی و ساخت واگن مترو از نیازهای مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل است و ایده‌های دانش‌بنیانی می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.

ایزدیار با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در بخش‌های مختلف شهری فعالیت کنند و به کمک شهرداری بیایند، اضافه کرد: یک شهر هوشمند به دنبال کاهش هزینه‌ها، ایجاد درآمدهای پایدار و افزایش دسترسی مردم به خدمات است و این مهم اتفاق نخواهد افتاد، مگر با پشتوانه علمی قوی که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند مدیریت شهری را در رسیدن به این اهداف یاری کند.

وی خاطرنشان کرد: گردش مالی صنایع خلاق در دنیا حدود ۲۷۰۰ میلیارد دلار است که حدود ۳۰ میلیون شغل ایجاد می‌کند و می‌تواند یکی از راه‌های اصلی اشتغال‌زایی و رشد اقتصاد شهری شود.

کد خبر 566105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.