جوکار: سوء‌مدیریت اتفاقات مشهد را رقم زد

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات رخ‌داده پیرامون مسابقه فوتبال ایران و لبنان در مشهد، نتیجه سوءمدیریت و ناهماهنگی بین دستگاه‌های برگزارکننده است و کمیسیون تا حصول نتیجه با تشکیل کمیته‌ و بررسی دقیق مستندات، این موضوع را دنبال خواهد کرد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولین جلسه در رابطه با بررسی مسائل و حواشی فوتبال ایران و لبنان در مشهد مقدس برگزار شد. تعدادی از بانوانی که بلیت تهیه کرده بودند، پشت درب استادیوم ماندند و مسائلی رخ داد که ابتدا رئیس‌جمهور به این موضوع ورود کرد تا وزیر کشور موضوع را بررسی کند سپس رئیس مجلس ورود کرد و به کمیسیون امور داخلی کشور مأموریت داد تا موضوع بررسی شود.

وی افزود: ناهماهنگی در بین دستگاه‌ها در برگزاری مسابقه فوتبال ایران و لبنان کاملاً مشهود است، در شرایط خاصی که مشهد در ایام نوروز دارد برگزاری این رقابت در استادیوم امام رضا (ع) بسیار سخت بوده است و می‌توانستند با مدیریت بهتر این رقابت را در تهران برگزاری کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته‌ای که کاملاً روشن است، نبود هماهنگی بین دستگاهی و نبود تعامل درست بین آنها و همچنین نداشتن شورای تصمیم‌گیر که بتواند مانند اتاق کنترل و فکر عمل کند، بود. مجموعه‌هایی باید دست به دست هم می‌دادند که این رقابت را هدایت کنند تا خوب و با حضور پر شور تماشاگران برگزار شود و این‌چنین نشد.

جوکار افزود: بیشترین دلیل این مسئله ناهماهنگی داخلی است و اکنون شاهد اتهاماتی هستیم که به یکدیگر وارد می‌کنند که مورد پذیرش نیست. قرار بر این شد که کل مستندات، مکاتبات و مصوباتی که وجود دارد را تا روز پنج‌شنبه به مجلس ارسال کنند تا علت حضور ۲۳ هزار تماشاگر و ناهماهنگی‌ها مشخص شود، همچنین کمیته‌ای تشکیل خواهد شد تا مستندات را بررسی کند و احتمالاً بررسی میدانی نیز خواهیم داشت. در نهایت گزارش مکتوب به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا جمع‌بندی اطلاعات نمی‌توان پیش‌داوری کرد؛ در آینده نزدیک این گزارش را به صورت کامل ارائه می‌کنیم تا مردم بدانند به این موضوع رسیدگی شد. بحث ما استیضاح وزیر نیست، بلکه می‌خواهیم عوامل را بررسی کنیم. اگر در این موضوع نخواهیم به سوءمدیریت اشاره کنیم، ضعف مدیریت کاملاً مشهود است و این امر تنها به وزارت ورزش برنمی‌گردد بلکه تمام مجموعه‌های برگزارکننده را شامل می‌شود.

کد خبر 566074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.