رد پای خواهران جاعل از اصفهان تا مشهد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو خواهر که با جعل مدارک، یک دستگاه خودروی خارجی را به نام خود سند زده و به قیمت ۱۸ میلیارد ریال به فرد دیگری فروخته بودند، طی عملیاتی پیچیده توسط کارآگاهان این پلیس در شهر مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس آگاهی استان اصفهان مبنی بر اینکه خودروی توقیف شده وی توسط فرد ناشناسی با مدارک جعلی ترخیص شده است، موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد، همسر این فرد به دلیل اختلافی که با وی داشته مهریه خود را به اجرا گذاشته است و بر اساس حکم مرجع قضائی خودروی این فرد که از ارزش بالایی برخوردار بوده است، توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود، سپس بعد از یک سال اختلاف این زوج رفع شده و برای ترخیص خودرو به پارکینگ مراجعه می‌کنند اما متوجه می‌شوند خودروی آنها توسط فرد ناشناسی با استفاده از مدارک جعلی ترخیص شده است.

جعل وکالت‌نامه و نامه اداره اجرایی اسناد رسمی

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: با رصد هوشمندانه کارآگاهان و استعلامات صورت گرفته، در نهایت مشخص شد وکالت‌نامه‌ای جعلی بین فرد شاکی و یک خانم تنظیم شده است و سپس این خانم با در دست داشتن وکالت‌نامه مربوطه و جعل نامه اداره اجرایی اسناد رسمی مبنی بر رفع بازداشت خودروی مذکور و اخذ نامه ترخیص خودرو از یگان توقیف کننده، مدارک را جهت ترخیص خودرو به دفتر خدمات انتظامی ارائه و خودرو را ترخیص کرده است.

وی تصریح کرد: در تحقیقات بیشتر مشخص شد فرد مذکور پس از ترخیص خودرو آن را به نام خواهر خود منتقل و او نیز این خودرو را به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال به فرد دیگری فروخته و به صورت قطعی انتقال داده است.

شناسایی محل سکونت متهمان در مشهد

سرهنگ ترکیان اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته خریدار خودرو شناسایی و پس از تأیید خرید خودرو از خواهران مذکور، تحقیقات گسترده و رصد هوشمندانه‌ای برای شناسایی و دستگیری این متهمان انجام گرفت و در نهایت محل سکونت خواهران جاعل در شهر مشهد شناسایی شد و بلافاصله کارآگاهان پس از اخذ نیابت قضائی به این شهر عزیمت و متهمان را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شهر مشهد و با قرار مناسب روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: این پرونده همچنان مفتوح است و تحقیقات به منظور کشف ابعاد بیشتری از این جرم توسط کارآگاهان کماکان ادامه دارد.

کد خبر 566032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.